اسپیس ایکس سومین فضاپیمای اختصاصی خود به نام ترانسپورتر ۳ را به فضا پرتاب کرد. در این ماموریت ۱۰۴ ماهواره کوچک به صورت اشتراکی به مدار زمین منتقل می شوند.
شرکت های زیادی در این ماموریت ماهواره های کوچک خود را به فضا پرتاب کردند. شرکت هایی از جمله Planet، Spire، Kepler، Capella Space، Unseenlabs، Iceye و Umbra در بین همکاران این ماموریت جدید اسپیس ایکس قرار دارند.
این ماهواره ‌ها مجموعه‌ ای از اهداف، از جمله افزودن به آگاهی های درک نشده حوزه مطالعات ناشناخته های دریایی و نشان دادن توانایی در استفاده از ماهواره‌های مجهز به دوربین ‌های مادون قرمز برای تشخیص زودهنگام آتش ‌سوزی ‌ها را انجام خواهند داد.
شرکت Planet با ۴۴ ماهواره، بیشترین تعداد ماهواره در این ماموریت را در اختیار دارد که برای خدمات رصد زمین از آن ها استفاده می کند. بزرگترین ماهواره در ترانسپورتر ۳، ماهواره ای با وزن ۲۹ کیلوگرم متعلق به شرکت Sen است که برای ارسال ویدئوهای با کیفیت فوق العاده از فضا ساخته شده.
جالب است بدانید که اداره برق و آب دبی در امارات متحده عربی نیز ماهواره ای را در ترانسپورتر ۳ به فضا پرتاب کرد. این ماهواره، خدماتی را برای برنامه های کاربردی اینترنت اشیا برای سیستم های برق و آب ارائه خواهد کرد. این اولین ماهواره ایست که متعلق به یک اداره خدمات رسانی آب و برق در جهان است. مأموریت‌های اختصاصی اسپیس ‌ایکس پرتاب ماهواره‌های کوچک بیشتری را بدون نیاز به منتظر ماندن برای پرتاب محموله های بزرگ ‌تر ممکن می ‌سازد. این جا به جایی های فضایی رقابت های جدیدی در عرصه نقل و انتقالات فضایی به وجود آورده است. اسپیس ایکس در حال برنامه ریزی برای پرتاب سه ماموریت جا به جایی در سال جاری است. ماموریت های حمل و نقل اسپیس ‌ایکس راهی بسیار مقرون به صرفه برای شرکت ها و سازمان های تحقیقاتی برای پرتاب ماهواره های کوچک فراهم می کند. 
برخی از محموله‌ های اولیه برنامه ‌ریزی‌ شده برای ترانسپورتر ۳ به فضا منتقل نشدند یا احتمالاً به دلیل مشکلات فنی در تاریخ بعدی پرتاب خواهند شد. ماموریت اشتراکی بعدی اسپیس ایکس، ترانسپورتر ۴ شامل دسته ای از ماهواره های نظارت بر فرکانس رادیویی خواهد بود. ترانسپورتر ۴ قرار است در ماه آوریل سال جاری میلادی مصادف با اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برای پرتاب به مدار آماده شود.