طبق گزارش‌ها، آمازون هم به‌جمع شرکت‌هایی پیوست که سازمان ضدرقابت ایالات‌ متحده (FTC) قصد دارد تحقیقاتی درباره‌ی آن انجام دهد.
 
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال بررسی شکایت ضدرقابتی علیه آمازون است؛ اما هنوز از نتیجه‌ی آن اطلاعی نداریم. وال‌استریت ژورنال امروز گزارش داد پرونده‌ی آمازون می‌تواند شامل مجموعه‌ای از روش‌های تجاری غول خرده‌فروشی آنلاین باشد. البته گفته می‌شود FTC به شکایت خود متعهد نیست یا استدلال‌های مخالفی را از مدیران عالی‌رتبه‌ی آمازون دریافت نکرده است.

لینا خان، رئیس FTC، انتقادات شدیدی از اقدامات تجاری انحصارگرایانه‌ی آمازون کرده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پارادوکس ضدانحصار این شرکت اشاره کرد. او به‌‌همراه بسیاری از قانون‌گذاران خریدهای آمازون و سایر اقدامات این شرکت ازجمله خرید iRobot و MGM را هدف قرار داده است. داده‌های داخلی این شرکت از اقداماتی حکایت می‌کند که با هدف شکست فروشندگان شخص‌ ثالث انجام شده‌اند. این در حالی است که آمازون قبلاً در پاسخ به بررسی‌های کمیسیون اروپا با فروشندگان شخص‌ ثالث به توافق رسیده بود.

ورج می‌گوید مشخص نیست پرونده‌ی تحقیقات ضدانحصار علیه آمازون روی چه جنبه‌ای تمرکز دارد؛ اما درصورتی‌که FTC شکایتی ارائه دهد، این موضوع به جمع پرونده‌های ضدرقابتی دیگر مثل قرارداد بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت و معامله‌ی میان متا و Within اضافه خواهد شد.