برای نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن ماهیچه ها و مفاصل به یک رژیم سخت کششی نیاز است، اما تکامل در مورد پوست کاملا متفاوت است. دانشمندان دانشگاه بینگهامتون می گویند که پوست انسان برای دستیابی به حداکثر دوام و انعطاف پذیری تکامل یافته است.
مطالعات جدید پژوهشگران، جدید ترین تحقیق ساختار کلی پوست انسان و حداکثر آسیبی که می تواند تحمل کند را پوشش می دهد. نویسندگان مطالعه غشاهای جدید مشتق شده از پلی دی متیل سیلوکسان  را در دستور کار قرار دادند. این ماده یک ماده بی اثر و غیر سمی است که اغلب در تحقیقات زیست پزشکی استفاده می شود.
این رویکرد به محققان اجازه داد تا ساختار پوست پستانداران را با پوشاندن یک لایه نرم و سازگار با یک لایه بیرونی نازک‌ تر و سفت ‌تر بازسازی کرده یا از آن تقلید کنند.در مرحله بعد، پوست مصنوعی تازه ایجاد شده تحت آزمایش های متعددی قرار گرفت تا میزان استرس قبل از شکستن را اندازه گیری کند.

گای ژرمن، دانشیار مهندسی بیومدیکال، دراین رابطه می گوید: در بافت پوست، شکل ساختاری خاصی وجود دارد که بهینه است. ما متوجه شدیم که وقتی پوست مصنوعی دارای ضخامت لایه بیرونی (استراتوم شاخی) و لایه داخلی (درم)  مشابه پوست پستانداران است، غشاهای پوست قابلیت سوراخ شدن و هم تغییر شکل پذیری خود را به حداکثر می‌ رسانند. ما معتقدیم که پوست پستانداران تکامل یافته است تا سخت ‌ترین گزینه را در برابر تهدیدات مکانیکی ارائه داده و در عین حال تا حد امکان دارای قابلیت تغییر شکل ‌پذیر باقی بماند.
طی این مطالعه، تیم تحقیقاتی دریافت که بیشتر موجودات روی زمین دارای یک لایه بیرونی سخت هستند که برای محافظت از لایه نرم ‌تر و زیرین در برابر تهدیدات محیطی عمل می ‌کند. ما در اینجا فقط در مورد حیوانات صحبت نمی کنیم. میوه ها، حشرات و حتی میکروارگانیسم ها از این سیستم حفاظتی استفاده می کنند.

پروفسور ژرمن در این رابطه می افزاید: پوست پستانداران حداکثر حرکت و بیشترین استحکام مکانیکی را ارائه می دهد. اگر روند تکامل پوست ما به گونه ای بهینه شده که بیشترین انعطاف پذیری و استحکام ممکن را داشته باشد.
محققان این تیم پژوهشی توضیح می‌ دهند که درک جامع ‌تر از پوست ما در بسیاری از صنایع و فناوری‌ ها مفید خواهد بود. این دانش می تواند در حوزه هایی مختلف همچون ساخت تجهیزات الکترونیکی انعطاف ‌پذیر و تجهیزات پزشکی گرفته تا بسته‌ بندی محصولات، جلیقه‌ های ضد گلوله و حتی درمان‌ های سوختگی مورد استفاده قرار گیرد.
شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  Soft Matter منتشر شده است.