همان‌طور که مطلع هستید پورشه باکستر و کیمن از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد و دیگر خبری از قوای محرکه درون‌سوز برای آن‌ها نخواهد بود. این خودروساز آلمانی اعلام کرده به دلیل ساخت خودروهای اسپرت تمام الکتریکی اقدام به خاتمه تولید این دو مدل بنزینی خواهد کرد. اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ که اولین نشانه‌های باکستر الکتریکی با معرفی کانسپت میشن R پدیدار شد اما همین چند روز پیش بود که پروتوتایپی از آن در حال تست‌ها رؤیت شد.

با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده از پورشه باکستر الکتریکی، وب‌سایت Kolesa اقدام به انتشار تصاویر گرافیکی و رندرهای این خودرو کرده است. همان‌طور که در تصاویر جاسوسی این خودرو دیده می‌شود، پورشه تناسبات پیشرانه وسط نسل فعلی باکستر و کیمن را حتی پس از حذف پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر بنزینی حفظ خواهد کرد. برخی از ویژگی‌های طراحی بکار رفته در پورشه میشن R مدل ۲۰۲۱ در باکستر الکتریکی نیز دیده خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی چراغ‌های جلو اشاره کرد. پروتوتایپ باکستر بدون آلایندگی ظاهراً از ورودی‌های هوای بزرگ در بخش جلو استفاده کرده و شاید نوار نورانی LED پشت خودرو را نیز از نظرها پنهان کرده است.
 
فکر می‌کنیم ظاهر پورشه باکستر الکتریکی به اندازه میشن R گیرا نباشد زیرا کانسپت یاد شده فقط یک خودروی مختص پیست بوده است. هرچند احتمال دارد کیمن یا باکستر اسپایدر با نشان GT و پکیج آئرودینامیکی گیرا نیز در آینده تولید شود و شبیه میشن R باشد. در نظر داشته باشید که پورشه به‌طور هوشمندانه‌ای پروتوتایپ خود را استتار کرده و بنابراین جزئیات زیادی از طراحی این خودرو را نمی‌توانیم تشخیص دهیم. اگرچه برخی از ویژگی‌های خودروی جدید پورشه با دیگر محصولاتش مشترک خواهد بود اما پلتفرم آن به‌طور ویژه طراحی شده است. البته کانسپت میشن R بر پایه نسل فعلی کیمن شکل گرفته بود اما محصول تولیدی یک ساختار کاملاً جدید خواهد داشت. این کانسپت با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار و صفر تا ۱۰۰ حدود ۲.۵ ثانیه معرفی شده بود.


پورشه میشن R کانسپت

اما به نظر می‌رسد پورشه باکستر الکتریکی در سال ۲۰۲۵ و با قدرت کمتری از راه برسد. احتمال اینکه خودروی موردبحث حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مشابه میشن R را داشته باشد بسیار کم است. همچنین وزن کانسپت پورشه برابر با ۱۵۰۰ کیلوگرم بود که حدود ۸۵ کیلوگرم بیشتر از کیمن GT4 RS بوده بنابراین امیدواریم مهندسان پورشه راهی برای کم کردن وزن باکستر الکتریکی پیدا کنند. پورشه قبل از تولید خودروهای الکتریکی اسپرت اقدام به معرفی نسل بعدی ماکان الکتریکی در سال ۲۰۲۴ خواهد کرد. دو مدل ۷۱۸ پورشه نیز در نیمه دوم دهه جاری میلادی تولید خواهند شد و در کنار آن‌ها یک شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ‌تر نیز تولید می‌شود. همچنین قرار است در سال‌های آینده ۹۱۱ هیبریدی هم تولید شود هرچند نسخه تمام الکتریکی آن قبل از سال ۲۰۳۰ پدیدار نخواهد شد.