همان‌گونه که نام تسلا مدل Y پرفورمنس نشان می‌دهد، این خودرو روی سرعت تأکید دارد. در ویدئوی جدید AutoTopNL این کراس اوور الکتریکی در تلاش برای رسیدن به حداکثر سرعت خود بوده است. تسلا دیگر مشخصات مربوط به قدرت و گشتاور تولیدی محصولاتش را منتشر نمی‌کند. در این ویدئو گفته می‌شود مدل Y پرفورمنس قدرت ۴۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۹ نیوتون متری دارد. البته در سال ۲۰۲۰ یک تست داینو نشان داد نمونه استوک این خودرو در چرخ ها قدرت ۵۰۲ اسب بخاری دارد.

تسلا گفته است مدل Y پرفورمنس برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. البته این کراس اوور در دنیای واقعی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱۲ ثانیه‌ای را ثبت کرده است و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۲.۲۲ ثانیه طی می‌کند. مدل Y پرفورمنس همچنین در عرض ۱۶.۳۴ ثانیه از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مشخصات رسمی تسلا نشان می‌دهند این خودرو حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. خودروی حاضر در این ویدئو چند لحظه‌ای به سرعت یاد شده می‌رسد و سپس راننده شروع به کاهش سرعت می‌کند. رسیدن به این سرعت از سکون و شروع حرکت ۴۲.۷۷ ثانیه طول کشیده است.

سکوت داخل کابین مدل Y پرفورمنس چیزی است که کاملاً به چشم می‌آید. واضح‌ترین صدای داخل کابین نیز صدای باد اطراف بدنه است و حتی صدای لاستیک‌ها نیز خیلی زیاد نیست. این خودرو قیمت ۶۹۱۹۰ دلاری دارد و البته همانند دیگر محصولات تسلا، تحویل مدل Y به مشتریان نیز کمی با تأخیر مواجه شده است. اگر امروز این خودرو را سفارش دهید طبق تخمین‌های سازنده بین ماه‌های ژوئن تا آگوست ۲۰۲۲ آن را تحویل خواهید گرفت. زمان تحویل طولانی و تقاضای بالا باعث شده است قیمت مدل‌های کارکرده تسلا افزایش یابند و در برخی موارد فروشندگان قیمتی فراتر از نمونه صفرکیلومتر را طلب می‌کنند!

تسلا مدل Y اولین محصول کارخانه جدید تسلا در آستین تگزاس است. این کارخانه در حداکثر ظرفیت خود می‌تواند سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه از این کراس اوور الکتریکی را تولید کند. مدل Y تولیدی تگزاس از سلول‌های باتری جدید ۴۶۸۰ خود تسلا استفاده می‌کنند.