از زمان عرضه گوشی‌‎های سری گلکسی اس ۱۰، سامسونگ تغییر خاصی در دوربین سلفی پرچمداران سری S و Note خود ایجاد نکرده ولی به نظر سال آینده و برای Galaxy S23 باید منتظر اتفاق جدیدی باشیم.

از همان اولین روزهای عرضه گوشی‎های سری گلکسی اس ۲۲ این خبر در گوشه و کنار وب دست به دست می‎شد که سامسونگ پروژه‎ای موسوم به Project Diamond را شروع کرده که به توسعه و ساخت گوشی‎های سری گلکسی اس ۲۳ اشاره دارد.

حالا جدیدترین اطلاعات لو رفته از این پروژه به موضوعی اشاره دارد که شاید سال‎هاست طرفداران محصولات بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در سراسر دنیا منتظر آن بودند؛ تغییر دوربین سلفی گوشی‎های پرچمدار.

خبرهای جدید به نقل از وبسایت GalaxyClub منتشر شده که اعلام نموده شرکت سامسونگ قصد دارد سنسور دوربین جلوی گوشی‎های هر دو مدل پایه و پلاس را در سال جدید ارتقا دهد.

طی این سال‎ها، تغییراتی در سنسور دوربین سلفی نسخه‎های اولترا ایجاد می‎شد ولی اگر شما طالب نسخه اصلی یا پلاس بودید، تنها پیشنهاد سامسونگ برایتان تنها سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی بود که هر ساله تنها بخش نرم‎افزار آن بهبود یافته و توجه خاصی به ارتقا بخش سخت‎افزار و استفاده از سنسور یا لنزهای متفاوت در آن نبود.

گزارش مذکور اعلام نموده که سامسونگ به جای این سنسور ۱۰ مگاپیکسلی این بار قصد استفاده از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی در دو نسخه پایه و پلاس گلکسی اس ۲۳ را دارد و این بار رزولوشن سنسور دوربین سلفی گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا ثابت مانده و همان رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی را دارد.

این گزارش همچنین اعلام نموده که سامسونگ هنوز تصمیم خود را برای محل قرارگیری دوربین سلفی نگرفته و مشخص نیست که آیا سنسور دوربین سلفی زیر نمایشگر را شاهد خواهیم بود یا همچنان پیشنهاد کره‎ای‎ها، دوربین سلفی داخل حفره است.

البته هنوز تا بهمن یا اسفند ماه که موعد احتمالی معرفی گوشی‎های سری گلکسی اس ۲۳ است زمان زیادی باقی مانده و باید همچنان گوش به زنگ اخبار جدید باشیم تا اطلاعات بیشتری از این سری را مشخص کنند.