کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال بررسی پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا برای خرید توییتر است.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: این سازمان ماه آینده درباره انجام تحقیقات ضد انحصارطلبی گسترده تر از این پیشنهاد خرید تصمیم خواهد گرفت.

کارشناسان ضد انحصارطلبی می گویند احتمال اندکی وجود دارد که کمیسیون تجارت فدرال شواهدی دال بر غیرقانونی بودن خرید توییتر توسط ایلان ماسک تحت قانون ضد انحصارطلبی، پیدا کند.

این کمیسیون در حال حاضر سرگرم تحقیقات از خرید اولیه ۹ درصد سهم توییتر توسط ایلان ماسک است تا دریابد آیا ایلان ماسک در هنگام خرید این سهم در اوایل آوریل، به الزامات رگولاتوری برای اعلام آن عمل کرده است.

یکی از مخالفان این توافق، موسسه اوپن مارکتس است که می گوید این قرارداد باید متوقف شود تا از افتادن کنترل یکی از مهمترین پلتفرمهای جهان برای ارتباطات و بحث عمومی به دست یک مرد قدرتمند، جلوگیری شود. این موسسه به مالکیت ماسک بر شرکت ارتباطات ماهواره ای استارلینک، به عنوان یک عامل نگرانی اشاره کرده است.

این توافق از حمایت جمهوریخواهان برخوردار است که امیدوارند محافظه کاران طرد شدن از توییتر مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اجازه بازگشت به آن را پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه ایلان ماسک درباره آزادی بیان توییت کرده است اما در هنگام بحث درباره برنامه هایش برای توییتر، بیشتر روی کمک به درآمدزایی با جذب افزایش بیشتر یا کاهش هزینه هایی مانند دستمزد مدیران متمرکز بوده است. وی همچنین درباره اجازه دادن برای بازگشت افرادی که حضورشان در توییتر ممنوع شده، علنا حرفی نزده است.