سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین دارویی را که آغاز بیماری دیابت نوع یک را به تاخیر اندازد، تایید کرد.

 تحقیقی جدید نشان داده است این دارو به نام تپلیزوماب می‌تواند آغاز بیماری را چند سال به عقب بیندازد. دیابت نوع یک زمانی آغاز می‌شود که سیستم ایمنی بدن بیمار به طور اشتباه به سلول‌های بتا در پانکراس حمله می‌کند که مسئولیت تولید انسولین را برعهده دارند. بدون این هورمون حیاتی بدن انسان نمی‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند و در نتیجه طیفی از مشکلات سلامتی به وجود می‌آید. مدیریت این بیماری باید در طول عمر فرد انجام شود و او باید به طور دائم سطح گلوکز خون را رصد و انسولین تزریق کند.
تپلیزوماب که به نام برند Tzield نیز مشهور است در حقیقت یک آنتی بادی اصلاح شده است که به مولکولی به نام CD 3 در سطح سلول‌های تی متصل می‌شود. به طور معمول هنگامیکه CD 3 تحریک می‌شود، سلول‌های تی را نیز فعال می‌کند و در نتیجه پیوند بین این مولکول و تپلیزوماب سلول‌های ایمنی را به شکلی تنظیم می‌کند که مانع واکنش خودکار در مقابل سلول‌های تولید کننده انسولین می‌شود.
نشانگر‌های دیابت نوع یک اکنون پیش از آغاز بیماری قابل ردیابی هستند. اما درمانی برای آن وجود ندارد. در صورتیکه این نشانه‌ها در بیماری رصد شود، می‌توان با تجویز تپلیزوماب برای وی آغاز پیشرفت بیماری و نمودار شدن علائم آن را به تعویق انداخت. این دارو باید هر ۱۴ روز یکبار به بدن تزریق شود.
تپلیزوماب به مدت چند دهه تحت تحقیقات سازمان غذا و داروی آمریکا قرار داشت و تاییدیه این سازمان پس از موفقیت آزمایش بالینی ارائه شد که ایمنی و کارآمدی آن به عنوان یک اقدام جلوگیری کننده انجام شد.
در این آزمایش بالینی ۷۶ بیمار مبتلا به دیابت نوع یک و دو حضور داشتند.
محققان معتقدند با تحقیقات بیشتر می‌توان دارو را ارتقا داد، به عنوان مثال واکنش دهی آن را طولانی‌تر کرد و تعداد افرادی را که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد نیز افزایش داد.