در ژنو ۱۹۶۹، یکی از خاص ترین خودرروهای حاضر در نمایشگاه توسط برتونه معرفی شد. یک ب ام و سبز رنگ با نام اسپِیکاپ ۲۸۰۰ (۲۸۰۰ Spicup) که در برخی منابع اسپایکاپ هم نوشته شده است.

برتونه از ۲ کد رنگ سبز اختصاصی مورد علاقه خود برای این پروژه استفاده کرد که اتفاقا حاصل کار نیز بسیار متفاوت و جذاب بود. اسپایکاپ ۲۸۰۰ توسط مارچلو گاندینی افسانه ای طراحی شد و براساس پلتفرم ب ام و ۲۵۰۰ توسعه یافت.

سقف ساختار جالبی داشت تا اسپایکاپ ۲۸۰۰ را بتوان در کلاس اسپایدر و کوپه قرار داد. این سقف ۳ تکه با پوششی از فولاد ضد زنگ ارائه شد اما شرایط نامتعارف این طراحی موجب شد که هیچگاه چنین طرحی به مرحله تولید انبوه نرسد.

اسپیکاپ ۲۸۰۰ از منظر ابعاد برابر با ۴۱۵۰ میلیمتر در طول، ۱۷۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۲۰۷ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافت. فاصله بین محورها نیز ۲۳۴۰ میلیمتر محاسبه شد.

در بخش پیشرانه از تپنده ۲.۸ لیتری ب ام و در همراهی با ۲ کاربراتور زنیت استفاده شد که ۱۷۰ اسب بخار خروجی و ۲۳۶ نیوتن متر گشتاور را در اختیار این خودروی خاص قرار داد.