پروژه مرموز و مخفیانه کشتی هوایی بنیانگذار گوگل، سرگئی برین که توسط شرکت تحقیقاتی وی در حال توسعه بوده، وارد فاز جدیدی از مطالعات شده است.
 
پروژه مخفیانه سرگئی برین، بنیانگذار گوگل، برای ساخت یک کشتی هوایی عظیم الکتریکی به سرعت در حال گسترش است. شرکت تحقیقاتی او (LTA) در حال آماده شدن برای آغاز دور جدید پژوهش خود در اواخر سال جاری است. در حال حاضر، برین قرار است صدها مهندس هوانوردی را در سیلیکون ولی و در محلی واقع در آکرون اوهایو، که به بالون‌های گودیر معروف است، استخدام کند. او هم‌چنین در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بالون‌های هوایی جهت ماموریت‌های بشردوستانه به مناطق تحت تاثیر فاجعه یا دور افتاده است.

موسسه LTA در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، در همین حال برین در سال ۲۰۱۹ از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی در آلفابت، شرکت مادر گوگل استعفا داد. دفتر مرکزی LTA در فرودگاه Moffett واقع در منطقه Bay Area سانفراسیسکو، تحت مالکیت ناسا و در فاصله کوتاهی از دفتر مرکزی گوگل قرار دارد. ناسا از سال ۲۰۱۵ این مرکز را به واحد جدید برین اجاره داد.

این شرکت تحقیقاتی امیدوار است که با ایجاد پروازهایی با آلایندگی صفر، صنعت کشتی‌ های هوایی را برای قرن بیست‌ویکم تغییر دهد. اولین کشتی هوایی تمام عیار بنیانگذار گوگل، Pathfinder 120 نام دارد که با طول ۱ متری خود، قرار است در سال جاری پرواز های آزمایشی خود را در سیلیکون ولی آغاز کند. به‌طور هم‌زمان نیز، LTA هم‌چنین در حال توسعه یک کشتی هوایی بزرگ‌تر به نام Pathfinder 3 در اسکله آکرون است. طول این کشتی نیز به ۱۸۵ متر می‌رسد و پس از تکمیل، در نهایت قادر به حمل ۹۶ تن و بردی تا ۱۶۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

با تداوم جذب نیرو توسط LTA در آکرون، ظرف چند ماه آینده کارکنان این شرکت به ۴۰۰ نفر، یعنی دو برابر تعداد فعلی خواهند رسید.

طبق گزارش‌های موجود، کشتی هوایی مرموز الکتریکی Pathfinder 1 با هلیوم سبک‌تر از هوا کار خواهد کرد. بنابراین از آنجایی که هلیوم غیرقابل احتراق بوده، از هیدروژن قابل اشتعال ایمن‌تر است. به‌یاد بیاورید که فاجعه هیندنبورگ در سال ۱۹۳۷ به دلیل ایجاد پیوندهایی با هیدروژن قابل اشتعال رخ داده بود. در حال حاضر، برق اولیه از باتری‌ها تامین می‌شود. این سیستم تمام الکتریکی است که در نتیجه تقریبا بدون آلایندگی خواهد بود.