پیکسل واچ گوگل به عنوان ساعت هوشمند این شرکت، قرار است مسیر مهمی را برای رسیدن به اهداف این شرکت طی کند. این روزها اخبار و شایعات متنوعی حول این گجت منتشر می‌شود، در آخرین مورد گویا بندهای پیکسل واچ گوگل حداقل دارای ۷ مدل خواهند بود.

بندهای پیکسل واچ گوگل احتمالا تنوع بسیار بالایی دارند…!
هیچ کس ساعت‌های هوشمندی را نخواهد ساخت که از بند‌های جداشدنی پشتیبانی نکنند. بنابراین تعجب آور نیست که شایعات به تلاش گوگل برای تولید چندین مدل بند مختلف جهت استفاده در محصول آینده آن یعنی پیکسل واچ است. همانطور که ۹to5Google گزارش داده است، این شرکت در حال حاضر روی حداقل هفت بند مختلف کار می‌کند. اگر درست بگوییم، احتمالا یکی از آن‌ها را در کنفرانس اصلی I/O گوگل دیدیم. با این حال، زمانی که به تاریخ عرضه این دستگاه در پاییز نزدیک شویم، درباره ویژگی‌ها و بند‌های ساعت موارد بیشتری خواهیم فهمید.

به گفته منابع مطلع، گوگل در حال کار بر روی یک بند مشبک به سبک میلانی، دو نوع بند چرمی، یک بند پیوندی، یک بند پارچه‌ای و یک بند سیلیکونی است. جالب‌تر اینکه این شرکت همچنین در فکر راه‌اندازی یک بند کشدار مانند Apple Solo Loop است. با این حال، این عجیب به نظر نمی‌رسد زیرا ساعت پیکسل رقابت مستقیمی با محصولات اپل واچ خواهد داشت. این حتی از مشخصات شایعه شده ساعت هوشمند آینده گوگل نیز به وضوح قابل مشاهده است. زیرا بسیاری از این ویژگی‌ها مشابه قابلیت‌های اپل واچ هستند. بنابراین تشابه و تنوع بندها و فرم آن‌ها با بندهای اپل در این استراتژی نقش مهمی ایفا می‌کند.
اگر بگوییم که ساعت‌های هوشمند بیشتر بخشی برای بهبود سبک زندگی ما هستند تا محصولاتی ضروری، احتمالا با این موضوع مخالفتی نخواهید داشت. اگر ساعت‌های هوشمندمان را در خانه فراموش کنیم، هیچ اتفاق وحشتناکی نمی‌افتد. البته ما نمی‌توانیم همین موضوع را برای گوشی‌های هوشمند در نظر بگریم. بنابراین این کاملا منطقی است که گوگل در تلاش است تا حد ممکن بندهای بیشتری را همراه با این ساعت عرضه کند. این موضوع به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بازخوردهای بیشتری را دریافت کرده و به کاربران کمک کند تا بر سلایق و علایق خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیا Pixel Watch گوگل از بند‌هایی با اندازه استاندارد پشتیبانی می‌کند؟
از این نظر، بهتر است گوگل از یک بند استاندارد ۲۰-۲۲ میلی متری استفاده کند. این موضوع به مشتریان امکان می‌دهد بند‌های جداگانه‌ای را از فروشندگان شخص ثالث خریداری کنند تا از آن‌ها در Pixel Watch گوگل استفاده کنند. متاسفانه، به نظر می‌رسد گوگل از این موضوع پیروی نمی‌کند. طبق آنچه در رویداد Google I/O دیده‌ایم، این شرکت بندهای اختصاصی خود را ارائه می‌دهد. اما هنوز هم می‌توان به گوگل اعتماد داشت تا چنین چیزی را محقق کند. اگر آن‌ها چیزی شبیه به قاب‌های پیکسل ۶ بسازند، رقابت بین اپل واچ و پیکسل واچ حتی شروع نشده به پایان می‌رسد.

به طور کلی، هیچ یک از سازندگان ساعت‌های هوشمند در تولید یک بند استثنایی، خوب نیستند. بیشتر آن‌ها را می توان در وضعیت‌های مختلف استفاده کرد. اما کاربران چیزی می‌خواهند که بیشتر انتظارات آن‌ها را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر از بندهای سیلیکونی استفاده می‌کنید، می توانید آن‌ها را فقط در هنگام ورزش بپوشید. بندهای چرمی برای استفاده روزمره خوب هستند اما برای ورزش مناسب نیستند. بنابراین حدس می‌زنیم که اینجا بهترین جایی است که سازندگان ساعت‌های هوشمند باید گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران بگذارند.

به گفته خبرگزاری GizChina، کاربران بسیاری در جهان، امیدوارند سازندگان شخص ثالث بندهای مختلفی را برای Pixel Watch گوگل ارائه دهند. اما این یک محصول جدید است و هنوز مشخص نیست که چه تعداد مشتری خواهد داشت. اگر تعداد زیادی نباشد، هیچ شرکتی به صورت جدی روی بندهایی که تقاضای بالایی ندارند سرمایه گذاری نمی‌کند.