ایلان ماسک رفتار بسیار بدی با کارمندانش در شرکت تازه تصاحب شده توییتر دارد. او غذای رایگان را از آن‌ها گرفته و دورکاری را هم حذف کرده است!

رئیس جدید توییتر، ایلان ماسک در ابتدا دورکاری را از کارمندانش گرفت و حالا هم می‌خواهد ناهار رایگان را از آن‌ها بگیرد! به نقل از نیویورک تایمز، صاحب جدید توییتر بنیان‌گذار تسلا و اسپیس ایکس تصمیم گرفته برای ذخیره سالانه ۱۳ میلیون دلاری، ناهار رایگان را از برنامه کاری شرکت تازه تصاحب کرده خودش حذف کند.

ایلان ماسک: هزینه ناهار هر نفر در توییتر ۴۰۰ دلار است!
ماسک گفته بود که شرکت برای ناهار هر نفر ۴۰۰ دلار هزینه می‌کند. اکنون نیز در توییتی مدعی شده که در گفتگو با یکی از مدیران ارشد سابق این پلتفرم متوجه شده که «تعداد افرادی که صبحانه را آماده می‌کنند، بیشتر از کسانی است که آن را می‌خورند».

با این حال تریسی هاوکینز که تا همین اواخر معاونت تجارت املاک توییتر را بر عهده داشت ادعاهای ماسک را «دروغ» می‌داند و می‌گوید که متوسط هزینه صبحانه و ناهار هر کارمند روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ دلار است. وی همچنین ادعای ماسک مبنی بر اینکه طی ۱۲ ماه گذشته تقریباً هیچ کسی برای کار به دفاتر توییتر نماینده است را رد می‌کند و می‌گوید که «بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کارمندان در دفاتر توییتر حاضر بوده‌اند. این مدیر سابق همچنین معتقد است که برنامه ناهار رایگان باعث بهبود بازدهی کارمندان می‌شود.

اما ماسک فوراً به ادعاهای هاوکینز پاسخ داده و آن‌ها را کذب خوانده است. مدیر جدید این شبکه اجتماعی همچنین با دسترسی به داده‌های مربوط به کارکنان دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو متوجه شده که به طور متوسط ۱۰ درصد از کارمندان در این دفتر حضور داشته‌اند و اوج آن هم از ۲۵ درصد فراتر نرفته است.

همین هفته گذشته بود که ماسک با ارسال ایمیلی به کارمندان شرکت جدیدش دستور ممنوعیت دورکاری را صادر کرد. علاوه بر این ماسک هزاران فرصت شغلی را هم از این شرکت حذف کرده است. مدیرعامل جدید این کمپانی پس از اخراج حدود ۵۰ درصد کارمندان خودش، خبر از برکناری ۴،۴۰۰ کارمند پیمانی دیگر تا پایان هفته داده است.