شرکت استرالیایی Synchron که در زمینه واسط مغز و رایانه (BCI) فعالیت می‌کند با کار گذاشتن ایمپلنت مغزی در یک مرد ۶۲ ساله مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) باعث شد تا این فرد افکار خود را مستقیما به توییت تبدیل کند.

همانطور که در این گزارش توضیح داده شده، این اولین باری است که فردی از طریق ایمپلنت مغزی می‌تواند به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را بنویسد که یک لحظه مهم و نمادین برای فناوری محسوب می‌شود زیرا در آینده می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای افراد معلول ایجاد کند تا با دنیای اطراف خود در تماس باشند.

«فیلیپ اوکیف» که از ناتوانی پیشرفته ناشی از این اختلال رنج می‌برد، توییت خود را با نوشتن جمله «سلام دنیا! توییت کوتاه. پیشرفت تاریخی.» از طریق حساب «توماس اکسلی»، مدیر عامل Synchron به اشتراک گذاشت.

ارسال توییت با ایمپلنت مغزی
  او در توییت دیگری ادامه داد:

امیدوارم تا در ادامه این زمینه را برای مردم ایجاد کنم تا از طریق افکار خود توییت کنند.
ALS که به عنوان بیماری لو گهریگ نیز شناخته می‌شود، باعث شده تا اوکیف ۶۲ ساله بخش زیادی از عملکرد حرکتی خود را از دست بدهد و قادر به انجام کارهای خود نباشد. او در آوریل ۲۰۲۰ Stentrode BCI را دریافت کرد که یک آرایه الکترود کوچک نصب شده روی استنت است که از طریق ژوگولار در مغز کاشته می‌شود.

اوکیف در بیانیه‌ای گفت:

وقتی برای اولین بار در مورد این فناوری شنیدم، می‌دانستم که چقدر می‌تواند باعث استقلال من شود. این سیستم شگفت‌انگیز، مانند یادگیری دوچرخه‌سواری است. به تمرین نیاز دارد، اما وقتی به حرکت بیفتید، همه‌چیز طبیعی می‌شود.

اکنون فقط باید به این فکر کنم که قصد دارم در کدام قسمت رایانه خود کلیک کنم و از این طریق می‌توانم ایمیل بزنم، خرید کنم و اکنون از طریق توییتر به دنیا پیام بدهم.
استارتاپ فناوری عصبی در ماه ژوئیه موفق شده بود تا مجوز نظارتی FDA را برای شروع آزمایش این دستگاه روی داوطلبان دریافت کند.