با پیشرفت تکنولوژی در جهان خودروسازی، خودروها همواره سریع و سریع‌تر می‌شوند تا جایی که این روزهای شتاب‌های صفرتاصد زیر ۳ ثانیه طبیعی شده‌اند. حال در این مطلب قصد داریم ۱۵ خودروی سال ۲۰۲۱ که سریع‌ترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) دارند را به شما معرفی کنیم. هرچند شتاب خودروها معمولاً با یک عدد اعشار اعلام می‌شود اما از آنجایی‌که بین سریع‌ترین و کندترین خودروی این لیست تنها ۱.۰۳ ثانیه اختلاف وجود دارد، برای تنظیم این لیست از دو عدد اعشار استفاده کرده‌ایم.

۱۵-ریویان R1T
شتاب: ۳.۱۰ ثانیه

ریویان R1T سریع‌ترین پیکاپی است که تاکنون آزمایش شده است. این هیولای چهار موتوره با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، به‌راحتی سریع‌ترین پیکاپ قبلی یعنی رم TRX با شتاب ۴.۱ ثانیه را مغلوب کرد.

۱۴-شورلت کوروت استینگری
شتاب: ۳.۰۹ ثانیه

کوروت C8 به‌عنوان اولین کوروت موتور وسط، در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر از همه پیشینیان خود سریع‌تر است. آیت شتاب چشمگیر به لطف ترکیب موتور وسط، لانچ کنترل و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه حاصل می‌شود.

۱۳-پورشه کاین توربو GT
شتاب: ۳.۰۲ ثانیه

هرچند این یک شاسی‌بلند کوپه ۲۲۵۰ کیلوگرمی است اما با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، در شتاب به‌راحتی پابه‌پای دیگر پورشه‌های این لیست پیش می‌رود.

۱۲-جی‌ام‌سی هامر EV
شتاب: ۳.۰۰ ثانیه

هنوز امکان آزمایش کامل هامر الکتریکی جدید توسط نشریات مستقل فراهم نشده است اما جی‌ام‌سی برای نسخه ادیشن وان سه موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری آن شتاب ۳ ثانیه را اعلام کرده است.

۱۱-پورشه ۹۱۱ کاررا ۴S
شتاب: ۳.۰۰ ثانیه

۹۱۱ کاررا ۴S با تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود اما به لطف گیربکس دوکلاچه و سامانه چهارچرخ محرک، شتاب فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند.

۱۰-ب‌ام‌و M3 کامپتیشن
شتاب: ۲.۹۸ ثانیه

این هیولای ۵۱۰ اسب بخاری آن‌قدر سریع است که در شتاب گیری‌های سریع درب جعبه‌داشبورد آن باز می‌شود! البته این شتاب در نسخه چهارچرخ محرک M3 و با قرار دادن تمام تنظیمات روی حداکثر کارایی حاصل می‌شود.

۹-لوسید ایر گرند تورینگ
شتاب: ۲.۹۷ ثانیه

لوسید ایر سدان الکتریکی بی‌ادعایی است اما بی‌صدا از ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور خود استفاده می‌کند تا در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

۸-مرسدس AMG GT Black Series
شتاب: ۲.۹۰ ثانیه

قوی‌ترین عضو خانواده مرسدس AMG GT یکی از سریع‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر محسوب می‌شود. پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG در این نسخه ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۷-آئودی RS E-Tron GT
شتاب: ۲.۸۸ ثانیه

در این لیست به یک خودروی الکتریکی دیگر رسیدیم که با وزن ۲۳۳۶ کیلوگرم، خیلی سنگین است اما با برخورداری از ۶۴۵ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور در حالت اووبوست، در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۶-لامبورگینی اوراکان STO
شتاب: ۲.۸۳ ثانیه

اوراکان STO برای دستیابی به این شتاب نیاز به تلاش زیادی دارد چون این نسخه‌ای محرک عقب است و لاستیک‌های عقب آن باید گرم شوند و انجام این کار بدون داغ شدن بیش‌ازحد گیربکس دشوار است.

۵-پورشه ۹۱۱ GT3
شتاب: ۲.۷۴ ثانیه

به‌ندرت پیش می‌آید که خودرویی با چنین افزایش قدرت کمی نسبت به نسل قبلی بتواند عملکرد خود را این‌قدر بهبود بخشد اما ۹۱۱ GT3 جدید که تنها ۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد، ۰.۳ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر سریع‌تری دارد.

۴-ب‌ام‌و M5 CS
شتاب: ۲.۶۴ ثانیه

پیشرانه درخشان ۶۳۵ اسب بخاری، گیربکس هوشمند و سامانه چهارچرخ M5 CS شروع حرکتی نرم و درعین‌حال انفجاری را فراهم می‌کند تا جایی که می‌تواند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهد.

۳-پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت
شتاب: ۲.۴۱ ثانیه

سریع‌ترین خودروی کابریولت و همین‌طور سریع‌ترین خودروی تمام بنزینی سال ۲۰۲۱ این پورشه است. توربو S کابریولت با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، در شتاب ۰.۴ ثانیه از ۹۱۸ سریع‌تر است اما از نسخه کوپه خود که ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر است، ۰.۶ ثانیه دیرتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۲-فراری SF90 استراداله
شتاب: ۲.۱۰ ثانیه

دومین خودروی سریع سال ۲۰۲۱ فراری SF90 استراداله است. این سوپراسپرت ایتالیایی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، سریع‌ترین خودروی هیبریدی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

۱-تسلا مدل S پلاد
شتاب: ۲.۰۷ ثانیه

رتبه اول این لیست به‌عنوان سریع‌ترین خودروی سال ۲۰۲۱ در اختیار تسلا مدل S پلاد است. این سدان الکتریکی با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور، روی آسفالت چسبنده که موجب افزایش کشش چرخ‌ها می‌شود، موفق به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۱.۹۸ ثانیه‌ای شد اما روی آسفالت معمولی هم عدد ۲.۰۷ ثانیه را ثبت کرد که هنوز هم چشمگیر است.