چهار فضانورد با فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) اسپیس ایکس با موفقیت به زمین بازگشتند و ماموریت شش ماهه خود در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را به پایان رساندند. خدمه این ماموریت که اوایل صبح پنج‌شنبه از ISS جدا شده بودند، ساعت ۹:۱۳ دقیقه صبح جمعه (به وقت تهران) در خلیج مکزیک به زمین نشستند.
«راجا چاری»، «تام مارشبرن» و «کایلا بارون» فضانوردان ناسا به همراه «ماتیاس ماورر» از آژانس فضایی اروپا، خدمه این ماموریت با نام «کرو-۳» را تشکیل می‌دهند که روز شنبه ۸ آبان ماه سال گذشته به فضا پرتاب شده بودند. از آن زمان تاکنون، آن‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی و کار می‌کنند و آزمایش‌های علمی را انجام داده‌اند.

ماموریت پر حادثه اسپیس ایکس
فضانوردان Crew-3 همچنین اقامت نسبتا پر حادثه‌ای در فضا داشته‌اند. اندکی پس از رسیدن آن‌ها به ISS، روسیه یکی از ماهواره‌های خود را با موشک زمینی منهدم کرده بود که پس از تشکیل توده‌ای از زباله‌های فضایی، خطری برای ISS محسوب می‌شد. پس از آن، فضانوردان Crew-3 و روسی مجبور شدند تا در ایستگاه فضایی پناه بگیرند. با این حال، هیچ آسیبی به ISS و خدمه آن وارد نشد.
چند ماه پس از آن نیز روسیه به اوکراین حمله کرد و این امر تنش‌های بین ایالات متحده و روسیه را افزایش داد. پس از تحریم‌های ایجاد شده علیه روسیه، بسیاری گمان می‌کردند که این امر در حوزه فضا و ایستگاه فضایی نیز ادامه پیدا کند. «روسکاسموس» (Roscosmos)، سازمان فضایی فدرال روسیه اخیرا گفته بود تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشوند، به فعالیت خود در ایستگاه فضایی ادامه نخواهند داد.

اسپیس ایکس قراردادی را با ناسا برای ارسال دوره‌ای فضانوردان به ISS امضا کرده و Crew-3 سومین ماموریت آن‌ها محسوب می‌شود. همچنین این هشتمین باری بود که اسپیس ایکس فضانوردان را به فضا پرتاب می‌کند. در ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) نیز اسپیس ایکس در ماموریت «کرو-۴» چهار فضانورد دیگر را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده بود و خدمه آن قرار است تا پاییز پیش‌رو در آن‌جا بمانند.