پورشه ۹۱۱ R یکی از کمیاب‌ترین و جذاب‌ترین نسخه‌های خودرو اسپورت نمادین است که در سال‌های اخیر عرضه شده است. متاسفانه این نسخه خاص در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

یک تیم تعمیر خودرو به تازگی از طریق یک حراجی آنلاین با یک پورشه ۹۱۱ R آسیب‌دیده روبرو شد‌ه‌اند. این تیم که قصد داشتند به این خودروی اسپورت شانس مجددی در زندگی بدهند، شروع به مزایده کردند و در نهایت این خودرو را با پیشنهاد ۱۶۰ هزار دلاری به اضافه ۷۰۰۰ دلار هزینه‌های اضافی خریداری کردند.

پورشه فقط ۹۹۱ نمونه از ۹۱۱ R تولید کرده و این یکی مدل شماره ۸۹ است. این خودرو تا زمان فروخته شدن در حراجی، فقط ۹۹۶ کیلومتر مسافت را طی کرده بود. به طرز عجیبی، این مدل در حراجی کوپارت با نام ۹۱۱ GT3 RS لیست شده است.

وقتی این تیم خودرو را تحویل گرفتند، فرآیند تعمیر را آغاز کردند. این شامل نصب یک داشبورد جدید بود، چون هر دو کیسه هوای خودرو حین تصادف باز شده بودند. به علاوه، شیشه ماشین ترک‌ خورده بود و باید تعویض می‌شد. سپس وقت آن رسیده بود تا این تیم روی بدنه کار کنند.

اولین کار، تعمیر یک فرورفتگی در قسمت عقب خودرو بود. در حالی که شاید تعویض این پنل کار آسان‌تری بود، اما این تیم به سختی رنگ خودرو را کنده و طی یک فرآیند سخت و زمان‌گیر آن را صافکاری می‌کنند.

قطعات دیگر از جمله درب و ستون A باید تعمیر می‌شدند و پنل بخش جلویی تعویض شد. سپس بخش‌های تعمیرشده خودرو رنگ شدند. همچنین باید یک سپر جلو و قوس چرخ داخلی جدید روی خودرو نصب می‌شد.

اگرچه این تیم خیلی زود این خودرو را فروختند، اما مشخص نیست از این کار چه درآمدی کسب کرده‌اند. با این حال، بیشتر مدل‌های ۹۱۱ R با قیمت ۳۵۰ هزار دلار معامله می‌شوند، پس این تیم احتمالا سود خوبی به جیب زده‌اند.