گاهی اوقات نیازی به انجام مطالعه و پژوهش علمی برای دیدن ستارگان نیست و تصویربرداری از پدیده های نجومی تنها با هدف لذت بردن از زیبایی های ستارگان و کهکشان ها است.
به تازگی یک عکاس بریتانیایی تصاویری نادر از نور زیستی در خارج از خط ساحلی  و زیر نمایی زیبا از کهکشان راه شیری  را ثبت کرده که این تصاویر با واکنش های بسیار مثبت مراکز ستاره شناسی و نجوم جهان مواجه شده است.
مایک هاردی، عکاس ۶۱ ساله بریتانیایی در این مجموعه، تصاویر نور آبی درخشان را در امتداد مرداب رامنی در بخش ساحلی بریتانیا بین ساعت ۱ تا ۳ بامداد را ثبت کرده است. کلیه این تصاویر متعلق به ماه جاری میلادی بوده و کاملا جدید هستند.
لازم به توضیح است که منظور از نور زیستی، بازتاب و منابع نوری هستند که معمولاً در آب های گرمتر دیده می شود. این پدیده که از آن با عنوان پدیده بیولومینسانس نیز یاد می شود در اثر تولید و انتشار نور توسط موجودات زنده ایجاد می شود. برای نمونه کرم های شب تاب مثال رایج تری از بیولومینسانس به شمار می روند.
 مایک هاردی در این رابطه می‌گوید: این پدیده نادر زمانی اتفاق می‌افتد که بیولومینسانس زیادی در آب وجود داشته باشد، که معمولاً از شکوفه‌ های جلبکی پلانکتون ناشی می ‌شود. من تصاویر را با استفاده از روش نوردهی ۲۵ ثانیه ای گرفتم و در هر عکس هشت تصویر را روی هم گذاشتم تا نورهای مزاحم را به دلیل ایزوی بالا کاهش دهم.
در این گزارش تصویری شاهد تصاویر فوق هستیم که به تازگی به نمایش گذاشته شده اند.