نتایج یک پژوهش چینی نشان می ‌دهد که آنتی ‌بادی ‌های خنثی‌ کننده علیه برخی از زیرشاخه‌ های سویه امیکرون ویروس کرونا تا حد زیادی پس از تزریق دو دوز واکسن سینوفارم غیرقابل شناسایی بوده و حتی تزریق دوز تقویت ‌کننده نیز فقط تا حدی آنها را کنترل می‌ کند. این مطالعه در حالی انجام می ‌شود که چین، که تولید کننده و توسعه دهنده واکسن ‌های سینوفارم است، تلاش می ‌کند تا نرخ واکسیناسیون را بهبود بخشیده و با حفظ سیاست صفر شدن مبتلایان به کرونا و با هدف ریشه ‌کن کردن کرونا، شیوع‌ این بیماری را کاملا کنترل کند.

این واکسن با نام BBIBP-CorV، یکی از دو واکسن کرونای شرکت سینوفارم است که برای استفاده در چین تایید شده و همچنین واکسن اصلی است که این شرکت دولتی آن را به کشورهای دیگر صادر کرده است.
محققان اعلام کردند در میان ۲۵ فردی که دو دوز واکسن BBIBP-CorV سینوفارم را دریافت کردند، فعالیت خنثی کننده در برابر برخی از انواع فرعی سویه امیکرون مانند BA.2.12.1 و BA.4/BA.5 قابل تشخیص نبوده یا به حداقل ممکن رسیده است.
محققان با استناد به نتایج مطالعات روی گروهی متشکل از ۲۵ شرکت ‌کننده، گفتند که فعالیت خنثی ‌کننده‌ ای در برابر زیرشاخه ‌های سویه امیکرون تنها در ۲۴ تا ۴۸ درصد از افرادی که واکسن دوز تقویت ‌کننده BBIBP-CorV را دریافت کردند، مشاهده شد.
گفتنی است که بر اساس داده ‌های یک گروه دیگر متشکل از ۳۰ نفر، این میزان کمی بهبود یافته و به مرز ۳۰ تا ۵۳ درصد برای کسانی که سومین دوز واکسن را دریافت کردند، رسید. 
 در این مطالعه اثربخشی دوزهای تقویت ‌کننده‌ واکسن سینوفارم مورد بحث قرار نگرفت. این نرخ اثربخشی نشان می ‌دهد که واکسن سینوفارم چقدر می‌ توانند خطر ابتلا به بیماری کرونا یا خطر مرگ را کاهش دهد، که معمولاً در آزمایش ‌های بالینی بزرگ مشاهده می‌ شود.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله بیماری ‌های عفونی Lancet به تفصیل شرح داده شده است.