دیجیزا/ اپل می‌خواهد با اتصال چندین آیفون به یکدیگر، ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه را ممکن کند.

آیفون‌ها به دوربین باکیفیتی مجهز شده‌اند و حالا طبق پتنتی جدید، اپل می‌خواهد چندین آیفون را با یکدیگر همگام‌سازی کند تا کاربران قادر به ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه توسط آن‌ها باشند و می‌توانند این فرایند را توسط یک آیپد کنترل کنند.

اگرچه نسل آینده آیفون‌ها احتمالا به دوربین پریسکوپی مجهز می‌شوند، اما کوپرتینویی‌ها روی قابلیت‌های دیگری هم کار می‌کنند. پتنت اخیر اپل به قابلیت عکاسی ۳۶۰ درجه اشاره دارد و این کمپانی به دنبال استفاده از دوربین‌های چندین آیفون برای ثبت این تصاویر است.

این پتنت که عنوان «سیستم تولید تصویر پیوسته از منابع تصویری مجزا» را یدک می‌کشد، می‌خواهد چندین آیفون را با یکدیگر همگام‌سازی و در نهایت تصاویر آن‌ها را با هم ترکیب کند تا یک عکس ۳۶۰ درجه ایجاد شود.

اپل در پتنت اخیرش به احتمال استفاده افراد از چندین دستگاه برای ثبت تصاویر و داده‌های بیشتر تصویر نهایی اشاره کرده است: «یک عکاس، فیلم‌بردار یا هر فردی شاید بخواهد با استفاده از چندین دستگاه با قابلیت عکاسی، عکس بگیرد و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کند تا به یک عکس پیوسته دست یابد. این تصویر ترکیبی و پیوسته شاید میدان دید گسترده‌تری در اختیار افراد قرار دهد و همچنین شامل داده‌های بیشتری نسبت به هرکدام از عکس‌ها بطور جداگانه باشد.»

در این پتنت تصویری از یک وسیله وجود دارد که طبق آن، می‌توان چندین آیفون را به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار داد تا بهترین پوشش ۳۶۰ درجه‌ای را داشته باشند و همچنین شاهد کمترین همپوشانی میان آن‌ها خواهیم بود.

*وسیله مدنظر اپل برای میزبانی چندین آیفون

اپل این وسیله را یک ساختار واحد تصویربرداری توصیف کرده و هدف از چنین دستگاهی را پشتیبانی از دوربین‌ها در موقعیت‌های ثابت نسبت به یکدیگر عنوان کرده. طبق ایده کوپرتینویی‌ها، آیفون‌ها یا سایر دستگاه‌ها بطور شعاعی در اطراف یک محور مرکزی قرار می‌گیرند و بطور ۳۶۰ درجه محیط را پوشش می‌دهند.

اگر در چنین دستگاهی کاربران از آیفون‌های یکسان استفاده کنند، کیفیت تصاویر آن‌ها یکسان خواهد بود و در نتیجه می‌توان راحت‌تر آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرد. با این حال اپل تصور کرده که در این سیستم از محصولات یکسان استفاده نمی‌شود:

«یکی از عواملی که روی کیفیت کلی عکس گرفته شده توسط دستگاه تاثیر دارد، رزولوشن آن است که سایز و پیکربندی سنسور می‌تواند برای آن محدودیت ایجاد کند. در حالی که برخی دستگاه‌ها بطور استاندارد می‌توانند تصاویر با رزولوشن بالا بگیرند، تعدادی از آن‌ها قادر به چنین کاری نیستند. این موضوع علاوه بر رزولوشن، درباره میدان دید هم صادق است.»

*کنترل آیفون‌ها از طریق یک آیپد

کوپرتینویی‌ها در پتنت اخیر به اتصال آیفون‌ها به یکدیگر با استفاده از شبکه وای فای اشاره کرده‌اند. در این پتنت علاوه بر یک ساختار واحد برای قرارگیری گوشی‌ها در کنار یکدیگر، اپل از امکان کنترل و نظارت روی آیفون‌ها توسط یک آیپد اشاره کرده است.