اپل در جدیدترین تلاش خود برای مقابله با فشارهای قانون‌گذاران، به جلوگیری از کلاه‌برداری ۱٫۵ میلیارد دلاری در اپ‌استور اشاره کرده است.
 
اپل امروز بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدی منتشر کرد که در آن تلاش دارد از سیاست‌های سخت‌گیرانه و گاهاً بحث‌برانگیز فروشگاه اپلیکیشن خود دفاع کند. طبق گفته‌ی این شرکت، اپ‌استور تقریباً از ۱٫۵ میلیارد دلار تراکنش‌های تقلبی در سال ۲۰۲۱ جلوگیری کرده است. غول فناوری مستقر در کوپرتینو گفت که دسترسی به این موفقیت با ترکیبی از بررسی فروشگاه، الزامات سخت‌گیرانه‌ی پرداخت درون‌برنامه‌ای و موارد دیگر امکان‌پذیر شده است.

به گزارش ۹to5mac، اپل اعلام کرده است تلاش‌های این شرکت برای جلوگیری از کلاه‌برداری است که آن را به ایمن‌ترین مکان برای پیدا کردن و دانلود برنامه‌های موردنیاز کاربران تبدیل می‌کند. این شرکت دربخشی از توضیحات خود گفت:

اپل در سال ۲۰۲۱ از مشتریان خود دربرابر تقریباً ۱٫۵ میلیارد دلار تراکنش جعلی بالقوه محافظت کرده است و بیش از ۱٫۶ میلیون برنامه‌ی خطرناک و آسیب‌پذیر و به‌روزرسانی‌های آن‌ها را روی دستگاه‌های کاربران متوقف کرده است.
تلاش‌های اپل برای جلوگیری و کاهش تقلب در اپ‌استور مستلزم نظارت مستمر و هوشیاری تیم‌های مختلفی است که روی این پلتفرم کار می‌کنند. از بررسی اپلیکیشن تا معرفی برترین برنامه‌ها در صفحه‌ی اصلی، تعهد مداوم اپل برای محافظت از کاربران دربرابر فعالیت‌های جعلی برنامه‌ها، بار دیگر نشان می‌دهد چرا کارشناسان امنیتی مستقل اعلام کرده‌اند فروشگاه اپلیکیشن این شرکت، امن‌ترین مکان برای یافتن و دانلود اپلیکیشن‌ها است.

در ادامه سایر آمار درخورتوجهی که اپل به آن‌ها اشاره کرده است را مرور می‌کنیم:

تیم بررسی اپلیکیشن‌ها بیش از ۳۴۵۰۰ برنامه را به‌دلیل داشتن ویژگی‌های پنهان یا غیرمستند رد کرده است.
۱۵۷۰۰۰ برنامه رد شده‌اند زیرا در دسته‌بندی هرزنامه‌ها، کپی‌برداری یا گمراه‌کننده قرار داشتند.
۳۴۳۰۰۰ برنامه به‌دلیل درخواست اطلاعات بیشتر از آن‌چه نیاز است یا سواستفاده از داده‌هایی که قبلاًً جمع‌آوری کرده‌ بودند، رد شدند.
اپل به‌طور سیستماتیک بیش از ۹۴ میلیون بررسی و بیش از ۱۷۰ میلیون رتبه‌بندی را به‌دلیل عدم رعایت استانداردهای اعتدال، شناسایی و مسدود کرد.
۶۱۰۰۰۰ بررسی اضافه نیز پس از انتشار براساس نگرانی‌های مشتریان حذف شدند.
اپل بیش از ۶۳۵۰۰ اپلیکیشن غیرقانونی را شناسایی و مسدود کرده است.
جلوگیری از استفاده‌ی بیش از ۳٫۳ میلیون کارت سرقت‌شده برای خرید‌های تقلبی بالقوه.
بیش از ۱۱۸ میلیون تلاش برای ایجاد حساب کاربری در سال ۲۰۲۱ رد شد زیرا الگوهایی مطابق با فعالیت‌های کلاه‌برداری و سواستفاده نشان می‌دادند.
بیانیه‌ی مطبوعاتی کامل اپل در این پیوند دردسترس قرار دارد. آخرین مطالعه اپ‌استور اپل در شرایطی انجام شده است که سازمان‌های نظارتی، این شرکت را به نقض قوانین ضدانحصار متهم کرده‌اند. سایر مطالعات اخیر این شرکت بر مواردی مثل محبوبیت اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث، تأثیر اقتصادی اپ‌استور و مزایای تبلیغات در بخش جستجوی این فروشگاه، متمرکز شده است.