سامسونگ در حال ساخت خودروی خودرانی است که به واقعیت افزوده مجهز است و قرار است قابلیت‌های عجیب و تا حدودی علمی‌تخیلی در‌‌ اختیار رانندگان قرار دهد.
   
سامسونگ اگرچه تاکنون خودروهای الکتریکی یا خودران نساخته، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات صنعت خودروسازی به حساب می‌آید و قطعات موردنیاز خودروسازان بزرگی چون تسلا و ریویان را از باتری گرفته تا دوربین و سیستم‌های روشنایی، تأمین می‌کند.

کره‌ای‌ها امسال در رویداد CES ۲۰۲۲ از کنج راحتی خود بیرون آمده و تصمیم گرفتند جایگاه خود را در این صنعت با عرضه‌ی خودروی خودران ساخت خودشان محکم‌تر کنند؛ خودرویی که البته بسیار بلندپروازانه‌ و در‌‌ حال‌‌ حاضر در حد یک طرح مفهومی است.
دمویی که سامسونگ در CES ۲۰۲۲ نمایش داد طرحی از خودروی خودرانی مبتنی‌بر واقعیت‌افزوده (AR) و ترکیبی از جدیدترین نوآوری‌های تکنولوژی سامسونگ و تجربه‌های تخصصی شرکت هارمن (HARMAN) در بخش خودروسازی است.

در این دمو می‌بینیم که نسخه‌ی نمایشی خودروی مجهز به واقعیت افزوده سامسونگ کاربردی شبیه نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD) در خودروهای خودران دارد که پیکان سه‌بعدی مسیریابی و سایر اطلاعات مربوط به خودرو از جمله میزان مصرف باتری و سرعت را در شیشه‌ی جلو و در میدان دید راننده به نمایش در‌می‌آورد.

  
سیستم معرفی‌شده‌ی سامسونگ اما از این حد فراتر رفته و قابلیت‌هایی را در‌ اختیار کاربر قرار می‌دهد که فقط از عهده‌ی واقعیت افزوده برمی‌آید؛ از جمله قابلیت «ارتباط وسیله‌نقلیه به همه‌چیز» (vehicle-to-everything) که امکان تبادل داده بین خودرو با محیط اطراف را فراهم می‌کند و همچنین تکنولوژی نمایشگر شفاف (See-Through) که به راننده‌ خودرویی که پشت کامیون گیر کرده اجازه می‌دهد جلوی خود را ببیند. در شرایط بد جوی نیز که مه قدرت دید را کاهش می‌دهد، سیستم واقعیت‌افزوده‌ی این خودرو محیط اطراف را اسکن می‌کند و اگر حیوانی در حال رد شدن از جاده باشد، به راننده اخطار می‌دهد.

با وجود شباهت‌هایی که تکنولوژی سامسونگ با HUD دارد، به‌خاطر ماهیت واقعیت افزوده، قابلیت‌های آن تقریباً بی‌انتها است. البته این تکنولوژی فعلاً در حد دمو است، اما نمای مختصری از آینده‌ی صنعت خودروهای خودران را به تصویر می‌کشد.