AMD چندی پیش پردازنده‌های موبایل سری Ryzen 7000 خود را معرفی کرد. اکنون بنچمارکی از پردازنده Ryzen 9 7945HX منتشر شده تا برای اولین بار عملکرد یکی از این محصولات برررسی شود. پردازنده ۱۲ هسته‌های Ryzen 9 7945HX عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

AMD نیز برای لپ تاپ ها از پردازنده های سری Ryzen 7000 رونمایی کرده و اکنون اولین پردازنده این سری تست شده است. در این تست پردازنده Ryzen 9 7945HX توانسته عملکرد خوبی نسبت به نسل قبل از خود به نمایش بگذارد. 

بنچمارک پردازنده Ryzen 9 7945HX

پردازنده Ryzen 9 7945HX از ۱۲ هسته و ۲۴ رشته برخوردار شده و یک ترکیب بین پلتفرم دسکتاپ و لپ تاپ AMD به شمار می‌آید. این پردازنده قرار است روی بهترین لپ تاپ‌های رده بالا به کار گرفته شود. AMD اعلام کرده پردازنده Ryzen 9 7945HX در توان طراحی گرمایی کمتر از ۵۵ وات کار می‌کند.

قدرتمندترین پردازنده سری ۷x45HX از ۱۶ هسته برخوردار شده، اما هنوز تست نشده است. باید گفت اطلاعات زیادی از عملکرد پردازنده‌های لپ تاپ سری HX اینتل نیز وجود ندارد و باید تا چند روز دیگر برای این مهم صبر کرد.  

در حال حاضر، پردازنده Ryzen 9 7945HX را باید سریع‌ترین پردازنده تست شده برای لپ تاپ دانست. این پردازنده توانسته در تست PassMark به امتیاز ۴۶۷۹۱ در بخش چند هسته‌ای دست پیدا نماید. در بخش تک هسته‌ای نیز امتیاز ۴۰۰۳ به دست آمده است.

در مقایسه با پردازنده نسل قبلی یعنی Ryzen 6900HX با ۸ هسته، پردازنده جدید عملکرد تا ۹۰ درصد بهتری در بخش چند هسته‌ای و تا ۱۷ درصد بهتر در بخش تک هسته‌ای از خود به نمایش گذاشته است. پردازنده Ryzen 9 7945HX همچنین به ترتیب تا ۳ و ۴۳ درصد از پردازنده Core i9-12900HX نیز بهتر است. با این وجود پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل تعداد هسته‌های بیشتری دارند و می‌توانند نتیجه را به نفع خود تغییر دهند.

اولین محصولات مجهز به پردازنده Ryzen 9 7945HX قرار است در ماه جاری میلادی عرضه شوند. سری Ryzen 7000 برای لپ تاپ، از پردازنده‌های ۶، ۸، ۱۲ و ۱۶ هسته‌ای تشکیل شده و به فرکانس بوست ۵.۴ گیگاهرتز دست پیدا می‌نماید.