دیجیزا/ دو غول هوانوردی انگلیس از طرح ساخت هواپیماهای مسافربری جدیدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند سه برابر سرعت صوت حرکت کرده و مسافت ۵ هزار کیلومتری را در عرض ۹۰ دقیقه طی کند. این جت‌ها که محصول مشترک «رولز رویس» و «ویرجین آتلانتیک» خواهد بود در ارتفاع ۱۸ کیلومتری پرواز کرده و می‌تواند بین ۹ تا ۱۹ مسافر را جابه‌جا کند.
ویرجین آتلانتیک پیشتر گفته بود که قصد دارد با احیای نسل جدید هواپیماهای پرسرعت کنکورد، ساخت جت‌های تجاری پرسرعت را «عملی، باثبات و ایمن» کند.
هم زمان شرکت های هوانوردی دیگری مانند «لاکهدمارتین»، «آریون»، «ایرواسپیس» و «بوم سوپرسونیک» در حال ساخت نسل جدید هواپیماهای با سرعت بالا هستند.
«بوم سوپرسونیک» یک استارتاپ مستقر در ایالت کلرادو آمریکا، در تلاش است تا ۱۰سال دیگر، هواپیماهای مسافربری پرسرعت با ظرفیت جابه‌جایی ۷۵ مسافر را ابداع کند. گفته می‌شود که این هواپیماها می‌توانند مسافت ۵ هزار کیلومتری را ظرف سه ساعت و ۱۵ دقیقه طی ‌کند.

شرکت اسپیس ایکس هم در حال ساخت موشکی است که مسافران را به کره مریخ منتقل کند. متخصصان می‌گویند که اگر ساخت این موشک به نتیجه برسد می‌توان از فناوری آن در هواپیماهای داخلی استفاده کرد.
آخرین بار هواپیماهای کنکورد که با سرعتی حدود دوبرابر سرعت صوت یا عدد ماخ ۲ پرواز می‌کرد سال ۲۰۰۳ از برنامه‌های پروازی کنار رفت.

هواپیمای کنکورد، با بهره‌گیری از چهار موتور توربوجت با پس‌سوز، قادر به پرواز در سرعت‌های مافوق صوت بود.
این موتورهای بسیار قدرتمند مصرف سوخت بالایی داشتند. بال‌های کنکورد مثلثی بودند و تنها رقیب آن، هواپیمای توپولف-۱۴۴ بود که در ظاهر بسیار به هواپیمای کنکورد شبیه ‌است.
کنکورد در سال ۱۹۷۷ بیست و سه میلیون پوند انگلستان قیمت داشت. این هواپیما برای اولین بار در دوم مارس ۱۹۶۹ به پرواز درآمد و در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۷۶ رسماً آغاز به کار کرد و بعد از حادثهٔ سقوطی که در ۲۵ ژوئیهٔ سال ۲۰۰۰ در پاریس رخ داد و تمام سرنشینان این هواپیما کشته شدند، متخصصان متوجهِ نقص در طراحی موتور این هواپیما شدند که رفع عیب آن از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نبود و در نتیجه در بیست‌وچهارم اکتبر ۲۰۰۳ آخرین پرواز این هواپیما انجام شد.

به این ترتیب، فعالیت هواپیمای کنکورد در سال ۲۰۰۳ کاملاً متوقف شد و مدل‌های تولیدشده، اکنون در اختیار موزه‌های هوایی در جهان هستند.