سامسونگ انتشار به‌روزرسانی One UI 5 برپایه‌ی اندروید ۱۳ را برای گلکسی A73‌ ۵G آغاز کرده است که ویژگی‌های جدید با اجرای بهتر Material You را به‌همراه دارد.
  
سامسونگ در اوایل این هفته به‌روزرسانی پایدار اندروید ۱۳ را برای گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G منتشر کرد. این شرکت اکنون انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۳ را برای گلکسی A73 5G آغاز کرده است.

به‌روزرسانی پایدار اندروید ۱۳ برای گلکسی A73 5G با نسخه‌ی میان‌افزار A736BXXU2BVK2 ارائه می‌شود. باوجوداین، به‌روزرسانی امنیتی نوامبر ۲۰۲۲ را دریافت نمی‌کند. به‌روزرسانی جدید اکنون در مالزی منتشر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده در سایر کشورها نیز دردسترس کاربران قرار بگیرد. دارندگان گلکسی A73 5G با رفتن به تنظیمات و به‌روزرسانی نرم‌افزار و ضربه‌زدن روی Download and install، به‌روزرسانی اندروید ۱۳ و One UI 5.0 را نصب کنند.

ویژگی‌های جدید اندروید ۱۳
اندروید ۱۳ طراحی رابط کاربری اصلاح‌شده‌ای را به‌ارمغان می‌آورد که با اجرای بهتر Material You و ویژگی پالت رنگی و آیکون‌های اپ بزرگ‌تر برای اعلان‌ها همراه است. تغییرات جزئی در منو تنظیمات و تغییر تنظیمات سریع وجود دارد.

همچنین، سامسونگ تمامی اپلیکیشن‌های موجود در One UI 5.0 را بهبود بخشیده است. ویژگی OCR (نویسه‌خوان نوری) در اپلیکیشن‌های داخلی دوربین و گالری و صفحه‌کلید می‌تواند متن را از تصاویر استخراج کند. کیبورد سامسونگ ایموجی‌ها و شکلک‌های متحرک و ایموجی‌های واقعیت افزوده را نیز به‌ارمغان می‌آورد. عملکرد، روانی رابط‌ کاربری، ویرایشگرهای داخلی تصویر و ویدئو نیز بهبود یافته‌اند.