قابلیت تم پویا که یکی از بزرگترین ویژگی‌های اندروید ۱۲ است و با نام رمز monet شناخته می‌شود، رنگ رابط کاربری و قسمت‌های مختلف سیستم را بر اساس تصویر پس زمینه تنظیم می‌کند و اکنون به نظر می‌رسد گوگل در اندروید ۱۳ قصد دارد چهار ترکیب رنگ جدید را به قابلیت خود اضافه کند.

طبق گزارش منتشر شده، گوگل در حال کار روی چهار سبک جدید برای سیستم تنظیم تم خودکار خود است. سبک‌های جدید با نام رمز TONAL_SPOT، VIBRANT، EXPRESSIVE و SPRITZ شناخته می‌شوند و همچنان برای تولید پالت رنگی از تصویر پس زمینه استفاده می‌کنند اما برخی تغییرات جزئی را شامل می‌شوند که به شرح زیر است.

سبک جدید تم‌ها در اندروید ۱۳
TONAL SPOT: پالت پیش‌فرض زبان طراحی متریال یو
VIBRANT: برای ارائه افزایش رنگ‌های ثانویه و پس زمینه
EXPRESSIVE: رنگ‌های بیشتری از جمله آن‌هایی که در پس زمینه وجود ندارند را پوشش می‌دهد
SPIRITZ: دارای یک پالت تقریبا خاکستری است
  

از چپ به راست:
گوشی‌های سری پیکسل که از اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کنند هم اکنون چهار سبک تم پویا را ارائه می‌کنند که با تغییر رنگ ایجاد می‌شوند. با این وجود، باید اشاره کرد که این سبک‌های جدید متفاوت خواهند بود و قابلیت شخصی سازی و ایجاد رنگ‌های بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند.


از چپ به راست: SPIRITZ و EXPRESSIVE
اگر با این ویژگی سیستم عامل گوگل آشنا نیستید، ویژگی تم پویا برای اولین بار در نسخه بتا اندروید ۱۲ معرفی شد. با وجود این قابلیت تمام اجزای محیط داخلی سیستم عامل از رنگ‌های سیستمی گرفته تا آیکون‌ها بر اساس تصویر پس زمینه شما به روشی ساده و زیبا تغییر پیدا می‌کنند. متاسفانه این ویژگی به صورت انحصاری برای گوشی‌های پیکسل معرفی شده اما سایر سازندگان مانند سامسونگ و اوپو نیز در حال کار روی نسخه‌های خود هستند و ممکن است در آینده به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار بگیرد.

تا زمان انتشار اولین نسخه توسعه‌دهنده اندروید ۱۳ احتمالا یک ماه یا بیشتر فاصله داریم و تاکنون جزئیات زیادی درباره ویژگی‌های آن مانند انتقال ساده‌تر فایل‌ها و اسکن کدهای QR فاش شده است. انتظار می‌رود به مرور زمان گزارش‌های بیشتری درباره آن منتشر شود.