دیجیزا/ شیائومی Mi 11 Ultra، در حال حاضر آخرین پرچمدار حال حاضر شیائومی محسوب می‌شود. این دستگاه، دارای مشخصات جذابی است. نمایشگر نیز یکی از بخش‌های جذاب Mi 11 Ultra است. در همین راستا، امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 11 Ultra منتشر شده است. در ادامه، به جزئیات این امتیاز نگاهی خواهیم داشت.

شیائومی می ١١ اولترا، چند ماه قبل به عنوان جدیدترین پرچمدار شیائومی معرفی شد. این دستگاه، پیش‌تر بخش دوربین اصلی جدول DxOMARK را به سلطه خود در آورده بود. بنابراین، به جزئیات این امر در دیجیزا پرداخته بودیم.

اما اکنون، DxOMARK به سراغ بخش نمایشگر پرچمدار جذاب شیائومی رفته است. شیائومی در این دستگاه و بخش نمایشگر آن، مانور زیادی داده است. اما مشخصات نمایشگر این گوشی به چه صورت است؟ خب، مشخصات نمایشگر Mi 11 Ultra به شرح زیر می‌باشد:

پنل AMOLED E4 سامسونگ

قطر ۶.٨١ اینچی نمایشگر

وضوح ۲K

رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

نسبت تصویر ٢٠:٩

امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 11 Ultra

ما به عنوان یک پرچمدار، از شیائومی Mi 11 Ultra توقعات زیادی داریم. ظاهراً شیائومی Mi 11 Ultra هم می‌تواند تا حدود زیادی پاسخ توقعات ما را بدهد. امتیاز کلی این گوشی در بخش نمایشگر، برابر با ٨٧ است. این همان امتیازی است که DxOMARK به گوشی Mi 11 نیز اعطا کرده بود. همچنین این دستگاه با توجه به مشخصاتی که دارد، می‌تواند نیازهای کاربران خود را برطرف کند. با توجه به کسب چنین امتیازی، شیائومی می ١١ اولترا در رتبه دوازدهم بخش نمایشگر DxOMARK قرار می‌گیرد. شیائومی می ١٠ اولترا نیز پیش‌تر امتیاز ٧٣ را کسب کرده بود. بنابراین، شاهد پیشرفتی بارز هستیم.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، این گوشی در بخش نمایشگر عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌هایی مانند آیفون ١١ پرو مکس و ROG Phone 5 دارد. اما این نمایشگر، کیفیتی در حد شیائومی می ١١ و آیفون ١٢ پرو دارد. در مقابل، وان پلاس ٨ تی و وان پلاس ٩ پرو نمایشگرهای بهتری نسبت به پرچمدار شیائومی دارند. در عکس زیر، مقایسه‌ای از تصویر نمایش داده شده بر روی نمایشگر می ١١ اولترا و رقبای آن موجود می‌باشد:

                                                           به ترتیب از چپ به راست: مقایسه نمایشگر شیائومی می ١١ اولترا، می ١١، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس و وان پلاس ٩ پرو

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش نمایشگر پرچمدار شیائومی

شیائومی می ١١ اولترا در کل عملکرد رضایت بخشی در بخش نمایشگر دارد. در بخش نقاط قوت، این گوشی دارای مواردی مانند روشنایی مناسب در اکثر سناریوها، دقت رنگ بالا، خوانایی بالا در بسیاری از شرایط مختلف دارد. با این وجود، نمایش تصاویر در نور بسیار بالا خیلی مناسب نیست. در ادامه، جزئیات تیره در ویدئوهای HDR10 به سختی دیده می‌شوند، برخی از لگ‌ها سبب از بین رفتن تجربه کاربری بی نقص در این گوشی می‌شوند و در نهایت، زوم کردن در گالری خیلی دقیق نیست. البته این نقاط ضعف، بیشتر مربوط به رابط کاربری هستند تا نمایشگر!

نظر شما در مورد امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 11 Ultra چیست؟ عملکرد نمایشگر Mi 11 Ultra را می‌پسندید؟ کدام بخش می ١١ اولترا برای شما جذاب‌تر است؟