دیجیزا/از آنجا که داشتن سفری ایمن یکی از دغدغه‌‌های اصلی اسنپ است، این تاکسی اینترنتی سعی کرده با تمهیدات مختلف امنیت سفرهایش را تامین کند. احراز هویت و تایید صلاحیت کاربران راننده توسط پلیس ناجا، ثبت اطلاعات کاربران و مشخصات سفرها، قرار دادن سرویس امنیت سفر در داخل اپلیکیشن و پشتیبانی ۲۴ ساعته از راهکارهای اسنپ برای سفری امن هستند.

بررسی صلاحیت کاربران راننده از سوی ناجا 

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که فرد متقاضی برای فعالیت در ناوگان اسنپ از چه فیلتری عبور می‌کند؟ 

اسنپ تایید صلاحیت همه‌‌جانبه‌ی کاربران راننده‌ی خود را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا سپرده‌ است. اطلاعات فرد متقاضی، پس از اتمام مراحل ثبت‌نام و ارائه‌ی مدارک، در پرتال مشترک اسنپ با ناجا بارگذاری می‌شود. ناجا سوابق متقاضی را از طریق شماره‌ی ملی بررسی می‌کند و نتیجه‌ی استعلام (تایید یا عدم تایید صلاحیت) به اسنپ اعلام می‌شود.

جالب است بدانید که برای استخدام در بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها داشتن گواهی سوء‌پیشینه کافی است، ولی برای پیوستن به ناوگان اسنپ، ناجا با در اختیار داشتن بانک‌های اطلاعاتی کامل و همچنین بررسی صلاحیت متقاضی از چند منبع مختلف، سوابق افراد را به‌صورت همه‌جانبه بازبینی می‌کند. برای همین ممکن است حتی فردی که گواهی عدم سوءپیشینه دارد از سوی ناجا برای فعالیت در ناوگان اسنپ رد صلاحیت شود. 

 

همراهی همیشگی تیم پشتیبانی و امنیت سفر 

علاوه بر تیم پشتیبانی اسنپ که ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران است، تیم امنیت سفر هم برای پشتیبانی از کاربران در موارد اضطراری، ۲۴ ساعته در کنار شماست. 

اگر هنگام سفر به هر دلیلی احساس ناامنی کردید یا به کمک و پشتیبانی سریع اسنپ نیاز داشتید، از طریق سرویس امنیت سفر (دکمه‌ی آبی رنگی که پس از آغاز سفر روی اپلیکیشن می‌بینید) با تیم امنیت تماس بگیرید. کارشناسان این تیم برای حل موارد حاد و اضطراری آموزش دیده‌اند و تا پایان سفر و رسیدن شما به مقصد همراه‌تان خواهند بود. 

 

ارسال پیام فوری به کارشناس امنیت

اسنپ در مسیر توسعه‌ی سرویس امنیت خود به تازگی قابلیت «ارسال پیام فوری به کارشناس امنیت» را به این سرویس اضافه کرده است که به‌زودی برای همه‌ی کاربران فعال می‌شود. در زمان احساس خطر، اگر به هر دلیلی امکان تماس تلفنی با تیم امنیت سفر اسنپ را نداشتید، می‌توانید مشکل خود را از طریق یک پیام متنی به کارشناس تیم امنیت منتقل کنید.

امکان «ارسال پیام فوری به کارشناس امنیت» در حال حاضر برای نسخه‌ی وب‌اپلیکیشن اسنپ فعال شده است و در ماه‌های آینده به نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن اسنپ هم اضافه می‌شود. 

سرویس «امنیت سفر» اسنپ بعد از اتمام سفر نیز در دسترس کسانی که از نسخه‌ی وب‌اپلیکیشن اسنپ استفاده می‌کنند، خواهد بود تا اگر در شرایط خاصی بودید همچنان بتوانید با تیم امنیت در ارتباط باشید.

 

رصد لحظه‌ای مسیر حرکت شما

حتما می‌دانید که مبدا و مقصد سفر روی نقشه، مسیر حرکت‌ و شماره‌ی پلاک خودرو و مشخصات راننده‌ در اسنپ ثبت می‌شود و قابل پیگیری است.

همچنین، در تمام سفرهای اسنپی می‌توانید با ورود به سرویس «امنیت سفر» اطلاعات سفر و موقعیت مکانی لحظه‌ای خود را با دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید. علاوه بر اینکه آن‌ها می‌توانند روی نقشه به صورت دقیق موقعیت مکانی شما را تا انتهای سفر لحظه به لحظه دنبال کنند، نام کاربر راننده، عکس و شماره‌ی پلاک خودرو هم برای آن‌ها ارسال می‌شود.

خواندن اطلاعات مفید درباره‌ی امنیت سفر و گزینه‌ی «درخواست آمبولانس» از دیگر قابلیت‌های سرویس امنیت سفر اسنپ است. 

 

پنهان‌سازی شماره تماس 

با قابلیت تماس امن، به جای نمایش دادن شماره‌ی تلفن‌تان در تماس‌های اسنپی، از یک شماره‌ی واسط برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود. با فعال کردن این گزینه در داخل اپ، شماره‌ی تلفن شما برای جلوگیری از هر گونه سوء‌استفاده‌ی احتمالی مخفی می‌شود تا سفری امن و بدون دغدغه داشته باشید.

 

هر مسافر، یک کارشناس کنترل کیفی سفر

تمام مواردی که ذکر شد باعث می‌شود تاکسی اینترنتی اسنپ در مقایسه با سرویس‌های آفلاین و سنتی نسبت به جرم بازدارنده باشد. با این حال اگر موردی در سفر پیش آمد که باعث ناراحتی شما شد حتما به پشتیبانی اسنپ اطلاع دهید. همچنین در بخش «بازخورد سفر» گزینه‌ای به نام عدم حفظ حریم شخصی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن برخوردهای نامناسب و ناهنجار را گزارش دهید. 

تمام گزارش‌هایی که در تماس با پشتیبانی یا در بخش بازخورد سفر ثبت می‌کنید، پیگیری می‌شوند و با هر خطایی بسته به نوع، میزان و تکرارش برخورد متفاوتی از تذکر تا غیرفعالی موقت یا دائم می‌شود. همچنین در صورتی که امتیاز راننده از حد تعیین شده پایین‌تر بیاید، سیستم اسنپ به صورت خودکار راننده را به منظور بررسی عملکردش غیرفعال می‌کند.