ایمیل‌های فیشینگ در آستانه تعطیلات تابستانی، طیف وسیعی از هدایای بلیت هواپیما، کارت‌های هدیه تا پیشنهادات مقرون‌به‌صرفه برای اجاره تعطیلات را شامل می‌شود و می‌تواند نتایجی از جمله سرقت اطلاعات شخصی یا خدمات ضعیف به مشتریان را به دنبال داشته باشد.

با توجه به لغو محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با کرونا توسط اکثر کشورها، مسافران، بلیت هواپیما، اقامتگاه‌ها و تورها را با اشتیاق رزرو می‌کنند. در این شرایط، فیشرها، کلاهبرداران و فروشندگان بدافزار، آماده استفاده از فصل تعطیلات تابستانی هستند. آنطور که در هلپ‌نت‌سکیوریتی اشاره شده، به گفته تحلیلگران امنیتی، سیل هرزنامه‌های مسافرتی چند ماهی است که آغاز شده و انتظار می‌رود در آستانه تابستان به اوج خود برسد، هرزنامه‌هایی با مضمون سفر که باید مراقب آن باشید.

آلینا بیزگا، تحلیل‌گر امنیتی موسسه Bitdefender، گفت که اگرچه آنها تا کنون هیچگونه کلاهبرداری، فیشینگ یا تلاش برای جعل هویت پلتفرم‌های محبوب رزرو را که در سال‌های گذشته گذشته موجود بوده، ندیده‌اند، اما فصل تعطیلات تابستانی تازه شروع شده است. ایمیل‌های فیشینگ کنونی طیف وسیعی از هدایای بلیت هواپیما، کارت‌های هدیه و پیشنهادات ساعت پرواز پاداش گرفته تا تأییدیه‌های رزرو و پیشنهادات مقرون‌به‌صرفه برای اجاره تعطیلات و معاملات فراگیر را شامل می‌شوند.

فریب‌های فیشینگ با مضمون سفر شامل کلمات کلیدی مربوط به تعطیلات تابستانی و مرجع یا جعل هویت شرکت‌های هواپیمایی معروف و سازمان‌هایی در صنعت مهمان‌داری و گردشگری و تورها و هتل‌هاست. از مخاطبان هدف خواسته می‌شود نظرسنجی‌ها را تکمیل کنند و اطلاعات شخصی خود را در سایت‌های فیشینگ وارد کرده یا فاکتورها و پیام‌هایی را که در واقع بدافزار هستند دانلود کنند.

حتی اگر این کلاهبرداران اطلاعاتی را به سرقت نبرند، قربانیان ممکن است با معاملات بدی روبه‌رو شوند. مصرف‌کنندگانی که معاملات سفر را از طریق ایمیل‌های هرزنامه خریداری می‌کنند، معمولا به اندازه ارزش پولشان، خدمت دریافت نمی‌کنند. در جست‌وجوی چنین پیشنهادهای مسافرتی، نظرات و شکایات بدی از سوی اکثر مصرف‌کنندگان مشاهده می‌شود، که شامل برخی نظرات منفی و توضیحات گمراه‌کننده، خدمات ضعیف به مشتریان، هزینه‌های پنهان و ناتوانی در تماس با ارائه‌دهندگان خدمات اشاره دارد.

توصیه‌ای که هر شخص آنلاین باید از آن پیروی کند این است که اگر معامله‌ای بیش از اندازه خوب به نظر می‌رسد که یک جای کارش می‌لنگد، احتمالاً همینطور است. دیگر اینکه مشروعیت معامله را قبل از پرداخت بررسی کنید و پرداخت‌هایتان را از طریق ارز دیجیتال انجام ندهید. همچنین، اطلاعات کارت پرداخت یا داده‌های حساس خود را از طریق تلفن در اختیار کسی قرار ندهید، روی پیوندها کلیک نکنید یا فایل‌های پیوست را در ایمیل‌های ناخواسته دانلود نکنید.