فروش نسل جدید تویوتا سکویا از تابستان امسال در ایالات‌متحده آغاز می‌شود حالا سازندهٔ ژاپنی قیمت نسخه‌های مختلف آن را اعلام کرده است. قیمت این شاسی‌بلند فول سایز جدید از ۵۸,۳۰۰ دلار شروع می‌شود که به میزان قابل‌توجهی از شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن بیشتر است.

این قیمت متعلق به تیپ پایهٔ SR5 است که از تجهیزاتی مثل چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی، جلوپنجرهٔ مشکی با قاب کرومی، تنظیم برقی هشت جهته و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف برقی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای بهره می‌برد. سکویا SR5 همچنین به پکیج ایمنی Safety Sense 2.5 تویوتا هم مجهز است که شامل کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، دستیار دنبال کننده خطوط، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقاط کور، ترمز خودکار و دستیار پارک می‌شود.

تیپ بعدی لیمیتد نام دارد که قیمت آن از ۶۴,۷۰۰ دلار شروع می‌شود. این تیپ با جلوپنجرهٔ کرومی خاکستری، رینگ‌های ۲۰ اینچی و تزئینات کرومی بیشتر، نمای لوکس‌تری دارد. تغییرات بزرگ‌تر تیپ لیمیتد اما در داخل آن دیده می‌شود زیرا در اینجا شاهد گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، حافظهٔ صندلی راننده، نمایشگر بزرگ‌تر ۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، صندلی‌های ردیف سوم تاشو برقی و خروجی‌های برق ۱۲ ولت خواهیم بود.

تیپ پلاتینوم با قیمت پایهٔ ۷۰,۹۰۰ دلار در میانهٔ خانوادهٔ سکویا قرار می‌گیرد. این تیپ در بیرون به جلوپنجرهٔ کرومی تیره و رینگ‌های مشکی‌رنگ مجهز است و در داخل از تجهیزاتی مثل سنسور باران، صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم با گرم‌کن و تهویه، تنظیم برقی ۱۰ صندلی‌های جلو، سقف شیشه‌ای پانوراما، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی ارتفاع غربیلک فرمان، آینه عقب دیجیتالی، سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۴ بلندگو و پکیج یدک کشی بهره می‌برد.

کسانی که خواهان تجمل هستند باید سراغ تیپ کپستون با قیمت پایهٔ ۷۵,۳۰۰ دلاری بروند که رقیبی برای جی‌ام‌سی یوکان دنالی خواهد بود. این تیپ در بیرون با جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد، تزئینات کرومی براق، پله رکاب‌های برقی و رینگ‌های ۲۲ اینچی دورنگ، لوکس بودن خود را نشان می‌دهد. سکویا کپستون در داخل نیز با تودوزی چرم نیمه آنیلین، تریم چوب گردو، کف‌پوش‌های اختصاصی، شیشه‌های جلو آکوستیک و هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی رنگی از سرنشینان خود پذیرایی می‌کند.

کسانی که به دنبال توانایی‌های آفرود هستند اما باید تیپ پرچم‌دار TRD Pro را انتخاب کنند. این نسخه با قیمت پایهٔ ۷۶,۹۰۰ دلاری، به سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظاهر خشن با نوار LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل ترین، جلوپنجرهٔ اختصاصی با نوشتهٔ TOYOTA، دریچهٔ روی کاپوت، سر اگزوز دوتایی، قطعات قرمزرنگ تعلیق و صفحه محافظ آلومینیومی جلو مجهز است. هرچند سکویا TRD در داخل از برخی ویژگی‌های لوکس بی‌بهره است اما در عوض به غربیلک فرمان TRD با نوار قرمزرنگ، شیفتر گیربکس چرمی، پدال‌های آلومینیومی و کف‌پوش‌هایی برای هر شرایط آب‌وهوایی مجهز شده است. قفل دیفرانسیل عقب، تعلیق مخصوص آفرود با کمک‌فنرهای فاکس، کرال کنترل و دستیار پایین رفتن از شیب‌ها نیز توانایی‌های بیراهه نوردی این نسخه را ارتقاء می‌دهند.

اما علاوه بر این پنج تیپ، تویوتا پکیج‌های مختلفی مثل TRD Sport و TRD Off Road را هم برای سکویا ارائه کرده است. پکیج TRD Sport که فقط برای تیپ SR5 قابل سفارش خواهد بود، کمک‌فنرهای بلیستین، رینگ‌های ۲۰ اینچی TRD و پدال‌های آلومینیمی TRD در داخل را به همراه دارد. پکیج TRD Off Road هم شامل صفحات محافظ در بیرون، سیستم تعلیق آفرودی با کمک‌فنرهای بلیستین، قفل دیفرانسیل عقب و کرال کنترل می‌شود و برای نسخه‌های چهارچرخ محرک تیپ‌های SR5 و لیمیتد قابل سفارش است.

تمام تیپ‌های سکویا به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی مجهز هستند که از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. این موتور بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است و مجموع خروجی سیستم را به ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. بجز تیپ TRD، تمام تیپ‌های سکویا بصورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب ارائه می‌شوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک با پرداخت ۳ هزار دلار برای آن‌ها قابل سفارش خواهد بود.