ساعاتی پیش و در اوایل صبح امروز، در شرایط آب و هوای طوفانی و رعد و برق و ابرهای سنگین، یک راکت فضاپیمای فالکون ۹ با پنجاه و شش ماهواره استارلینک از سکوی پرتاب به مدار زمین اعزام شده و رکورد جدیدی را برای سنگین‌ ترین محموله‌ای که تاکنون بر روی یک فضاپیمای F9 به پرواز در آمده است، به ثبت رساند.
شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس هر روز در حال شکستن رکوردهای جدیدی در فناوری های فضایی بوده و پس از تبدیل استفاده از راکت های چند بار مصرف به یک استاندارد پذیرفته شده، در حال جا به جایی رکورد های جدید در این حوزه است. این پنجمین پرتاب سال جاری میلادی توسط اسپیس ایکس بوده و نشان می ‌دهد که شرکت فوق هیچ برنامه ای برای توقف موفقیت های خود و استراحت ندارد.
اسپیس ایکس در سیاست گذاری های سالانه خود تاکید کرد که امسال برای پیشبرد محدودیت‌ های پرتاب‌ کننده‌های خود، جدی تر و سخت ‌تر کار خواهد کرد. به گزارش دیجیزا، این ماموریت همچنین شصت و نهمین پرتاب اختصاصی ماهواره های اینترنتی استار لینک محسوب می شود.
اعزام این پنجاه و شش ماهواره جدید به این معنی است که این شرکت تا کنون در مجموع ۳ هزار و ۷۷۳ ماهواره را به مدار زمین پرتاب کرده و هنوز چندین هزار ماهواره دیگر در صف پرتاب قرار داشته و قرار است سطح پوشش این سرویس ماهواره ای افزایش پیدا کند.
مهندسان اسپیس ایکس به طور رسمی اعلام کردند این محموله تاریخ ساز با وزن بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن یک رکورد جدید محسوب شده و طی این عملیات موفق، تنظیمات دریچه گاز موتور، راندمان سوخت و سایر ارتقاءها برای افزایش قابلیت بالابر فضاپیمای فالکون ۹ مورد آزمایش قرار گرفته است.
علاوه بر این اعلام شد که این شرکت قصد دارد در نهایت نسل دوم ماهواره های اینترنتی استارلینک را در زمانی که موشک استارشیپ دارای قابلیت پرتاب مناسب شود، پرتاب کند. این راکت های فضایی بزرگ ‌تر و توانمند تر از نسخه فعلی اسپیس‌ ایکس خواهند بود و می ‌توانند سیگنال‌ های اینترنت را مستقیماً به تلفن ‌های همراه ارسال کنند.