سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای در ادامه معاملات تجاری خود ظاهرا دست روی Sonantic گذاشته؛ استارتاپی که با هوش مصنوعی و به صورت واقع‌گرایانه، متن را به صدا تبدیل می‌کند.

اگرچه اسپاتیفای با اعلام خبر خرید این استارتاپ جزییاتی از برنامه‌های آینده‌اش اعلام نکرده، اما وعده داده که به کمک آن، سرویس خود را بهبود می‌دهد.

طبق اعلام این پلتفرم موسیقی، فناوری Sonantic می‌تواند حتی هنگامی که به صفحه گوشی خود نگاه نمی‌کنید هم برای پیشنهادهای بعدی موسیقی یا پادکست محتوا ایجاد کند. این پلتفرم هوش مصنوعی صوتی همچنین قادر است با «کاهش موانع» تجربه شنیداری بدیعی را به همراه بیاورد.

از سوی دیگر اضافه شدن فناوری Sonantic به اسپاتیفای به دسترسی هرچه بیشتر افراد ناتوان یا کم‌توان هم کمک خواهد کرد زیرا کاربران می‌تواند بدون اتکا به رابط کاربری دیداری اپلیکیشن، از آن استفاده کند.

خریدهای اسپاتیفای

همانطور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره شد، اسپاتیفای پیش از اخبار مربوط به Sonantic، طی چند ماه اخیر سخت مشغول معاملات تجاری برای خرید چند نام و برند از دنیای فناوری بود.

اوایل سال جاری میلادی بود که متوجه شدیم اسپاتیفای در پی خرید دو شرکت فعال در حوزه تبلیغات پادکست، Chartable و Podsights است. گفتنی است که خرید این دو شرکت هزینه‌ای برابر با ۸۷ میلیون دلار روی دست اسپاتیفای گذاشت اما واضح است که این پلتفرم موسیقی برنامه‌های ویژه‌ای برای آینده دارد.

در ادامه انتظار می‌رود که خرید Sonantic نیز پیروی از همین رویه باشد، با این وجود لازم به ذکر است که اسپاتیفای چیزی در خصوص زمان نهایی شدن این معامله اعلام نکرده و با اینکه شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تیک‌تاک از قابلیت «تبدیل متن به گفتار» بهره‌ می‌برند، اما اسپاتیفای عجله چندانی برای پیاده‌سازی این قابلیت از خود نشان نمی‌دهد.

در پایان و با توجه به ترند‌های کنونی دنیای فناوری، به نظر می‌رسد که اسپاتیفای در مسیری درست و رو به جلو گام برمی‌دارد.