اسپاتیفای به رکورد بینظیری دست یافت
اسپاتیفای فراتر از انتظارات عمل کرده و حالا برای اولین بار در میان سرویسهای استریم موسیقی به بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک پولی رسیده است.
اسپاتیفای میگوید مجموع تعداد مشترکان پولی این سرویس استریم موسیقی تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به ۲۰۵ میلیون رسیده است. این شرکت حالا با احتساب کاربران رایگان خود ۴۸۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۲۰ درصد بیشتر شده است.
اسپاتیفای در گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۲ خود اعلام کرد که فراتر از پیشبینیها ظاهر شده و تعداد کاربران پولی خود را نسبت به بازه زمانی مشابه ۲۰۲۱ حدود ۱۴ درصد افزایش داده است. این شرکت انتظار داشت که مشترکان پولی آنها به ۲۰۲ میلیون و کاربران فعال ماهانهشان به ۴۷۹ میلیون برسد.
بزرگترین سرویس استریم موسیقی جهان در فصل مالی اخیر حدود ۲۵۰ میلیون دلار زیان عملیاتی داشته، اما این رقم نسبت به قبل چندان تغییر نکرده است و بهنظر نمی رسد که برای اسپاتیفای اهمیت خاصی داشته باشد، چرا که این شرکت سوئدی تمرکز خود را بهجای سودآوری فصلی بر رشد گذاشته است.
زیان عملیاتی اسپاتیفای هم کمتر از انتظارات بوده است
البته همین رقم زیان عملیاتی هم کمتر از پیشبینی زیان ۳۲۵ میلیون دلاری آنها برای این فصل مالی بوده است. اسپاتیفای میگوید که میانگین درآمد آنها به ازای هر مشترک پریمیوم حالا حدود ۴.۹۳ دلار است که نسبت به بازه مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته، اما نسبت به فصل مالی قبل از خود اندکی کمتر شده است.
این گزارش در شرایطی منتشر میشود که این شرکت هفته گذشته از تعدیل حدود شش درصد از نیروهای خود خبر داده بود. افزون بر این، در گزارش امروز اطلاعاتی درباره اشتراک جدید اسپاتیفای HiFi ارائه نشده است. این سرویس که حدود دو سال پیش معرفی شد، در ازای دریافت هزینه بالاتر امکان دسترسی به آهنگهای باکیفیتتر را میداد، اما به نظر میرسد که با توجه به ارائه این قابلیتها بهصورت رایگان در سرویسهای موسیقی اپل و آمازون، اسپاتیفای هم باید در تصمیمش تجدیدنظر کند.