دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

ادعای جنجالی یک دانشمند: در بقایای شهاب سنگ اعماق اقیانوس آرام دنبال سرنخ آدم فضایی ها باشید!

ادعای جنجالی یک دانشمند: در بقایای شهاب سنگ اعماق اقیانوس آرام دنبال سرنخ آدم فضایی ها باشید!

سال ۲۰۱۴ یک شهاب سنگ با نام CNEOS 2014-01-08 به جو زمین برخورد کرد، منفجر شد و تکه‌های آن در اقیانوس آرام جنوبی فرو ریخت. اکنون یک دانشمند اعتقاد دارد که این شهاب سنگ ممکن است بیشتر از چیزی باشد که ما انتظار داریم و متقاعد شده که می‌تواند حاوی فناوری بیگانگان باشد.

پروفسور «آوی لوب» از دانشگاه هاروارد معتقد است که این شهاب سنگ از فرا سوی منظومه شمسی آمده و ممکن است منشاء فرا زمینی داشته باشد. هرچند ادعا او هنوز تایید نشده، اما اگر چنین ادعایی درست باشد، این شهاب سنگ به اولین جرم بین‌ستاره‌ای تبدیل خواهد شد که به زمین برخورد کرده و توسط انسان مشاهده شده است.

ادعای جنجالی یک دانشمند: در بقایای شهاب سنگ اعماق اقیانوس آرام دنبال سرنخ آدم فضایی ها باشید!

لوب به آسوشیتدپرس توضیح می‌دهد:

«زمانی که [شهاب‌سنگ] در اتمسفر پایین منفجر شد، بسیار سریع حرکت کرد و سرعت آن تقریبا به ۴۰ کیلومتر در ثانیه رسید و بر این اساس، می‌توانیم استنباط کنیم که به‌قدری سریع حرکت می‌کرده که نمی‌توانست به خورشید متصل شده باشد.»

لوب همچنین در صحبت با نشریه SALON ادعا کرده بود که «قدرت مادی این شیء دو برابر بیشتر از یک شهاب سنگی آهنی است.»

نظر سایر دانشمندان نسبت به فرضیه این شهاب سنگ

به گزارش آسوشیتدپرس، یادداشتی که در ماه آوریل توسط فرماندهی فضایی ایالات متحده منتشر شده، ظاهرا نظریه لوب مبنی بر اینکه این شهاب سنگ از فراتر از منظومه شمسی ما سرچشمه گرفته است را تایید می‌کند. اما اینکه آیا این شهاب سنگ واقعا یک تکه فناوری بیگانه است یا خیر، هنوز مشخص نیست و اکثر دانشمندان نسبت به این موضوع شک دارند.

«استیو دش»، اخترفیزیکدان دانشگاه ایالتی آریزونا به AP توضیح می‌دهد:

«اگر ماهواره باشید و به یک شهاب نگاه کنید، می‌توانید حرکت چپ به راست آن را درک کنید، اما تشخیص اینکه به سمت شما می‌آید یا از شما دور می‌شود دشوار است.»

به عبارت دیگر، او اشاره کرده که محاسبه دقیق سرعت جسم بسیار دشوار خواهد بود که این در فرضیه لوب یک عامل کلیدی محسوب می‌شود و به آن وابسته است.

سایر اخترفیزیکدانان مانند «ایتن سیگل» نیز شک خود نسبت به این فرضیه را اعلام کرده‌اند. او اشاره می‌کند که فرضیه فناوری بیگانه بسیار دور از ذهن است و هیچ دلیل علمی برای آن وجود ندارد. او همچنین فرضیه لوب را «طنز مطلق» خواند.

ادعای جنجالی یک دانشمند: در بقایای شهاب سنگ اعماق اقیانوس آرام دنبال سرنخ آدم فضایی ها باشید!

با این حال، لوب قصد دارد یک سفر تحقیقاتی ۱.۵ میلیون دلاری با بودجه خصوصی را آغاز کند که در آن تلاش می‌شود با جستجو در اعماق اقیانوس، نمونه‌هایی از شیء را پیدا کند. او توضیح می‌دهد:

«سناریوی ایده آل این است که علاوه بر قطعات کوچک، قطعه‌ای از یک دستگاه تکنولوژیک پیشرفته مانند نسخه صدم آیفون را پیدا کنیم. دوست دارم بتوانم دکمه‌ای از چنین جسمی را فشار دهم.»

در حالی که هنوز چیزی مشخص نیست، می‌توان امیدوار بود تا مطالعات آن‌ها در این زمینه، داده‌ها و اطلاعاتی جالبی درباره حیات بیگانه کشف کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *