دیجیزا/وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سرنوشت کاهش قیمت اینترنت در سال آینده مشخص می‌شود گفت در این رابطه گام اول که کاهش ۳۰ درصدی تعرفه زیرساخت بوده، انجام شده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با حضور در سومین رویداد هفته ایران دیجیتال و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا ایران به سوالات برخی از خبرنگاران پاسخ داد. وزیر ارتباطات در خصوص اینکه اپراتورها تعرفه نیم‌بها را برای تعرفه داخلی محاسبه نمی‌کنند و این موضوع اعتراض ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) را به همراه داشت عنوان کرد به گزارش ساترا نیازی نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را رسیدگی می‌کند. وی تاکید کرد اصلا ساترا یک سازمان قانونی برای این کار نیست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا قیمت اینترنت با افزایش رشد ترافیک کاهش پیدا می‌کند بیان کرد در خصوص این که تعرفه نهایی مشترکان به چه میزان تغییر پیدا خواهد کرد، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال آینده تاثیر آن را خواهیم دید، اما گام نخست که کاهش ۳۰ درصدی تعرفه زیرساخت بوده را به انجام رسانده‌ایم.

آذری جهرمی در خصوص فرایند تبدیل ADSL به VDSL و وعده واگذاری ۵ میلیون پورت تا پایان سال ۹۹ نیز عنوان کرد:

مخابرات ایران این فرآیند را متوقف کرده و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را پیگیری می‌کند، مصوبه‌ای را برای طرح در کمیسیون تنظیم می‌کنند که بابت عدم اجرای مصوبه بیت‌استریم، جرایم سنگینی برای مخابرات داشته باشد.