دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

آیا موجودات فضایی آمریکا را دوست دارند؟

آیا موجودات فضایی آمریکا را دوست دارند؟

براساس مطالعه‌ای جدید ۹۲ درصد از مشاهدات مربوط به اشیاء پرنده ناشناس یا یوفوها در ایالات متحده اتفاق افتاده است.

  به نقل از اس‌اف، اگر موجودات فضایی واقعی باشند، باید واقعا به مطالعه‌ی فرهنگ آمریکایی علاقه‌مند باشند. براساس یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده است، ایالات متحده آمریکا کانون بشقاب پرنده‌ها در کل جهان است.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط «BonusFinder.com» انجام شده است، ۹۲ درصد از کل مشاهدات گزارش شده از یوفوها در ایالات متحده اتفاق می‌افتد و ۱۲۶ هزار و ۹۴ مشاهده در تمام ایالت‌ها از زمان ثبت گزارش‌ها تاکنون ثبت شده است.

همسایه‌ی آمریکا در شمال یعنی کانادا، با تنها ۵۶۹۶ مشاهده در بازه‌ی زمانی مشابه در رتبه دوم قرار دارد. جالب اینجاست که سفینه‌های فضایی بیگانه دوست دارند مدت بیشتری در شمال بچرخند و رویدادهای مشاهده‌ی بشقاب پرنده در کانادا بیش از پنج ساعت در هر رویت به طول انجامیده است. بریتانیا با ۳۱۴۶ مورد مشاهده، سومین رتبه را دارد.


مکان، تعداد، طول مدت و ظاهر اشیاء پرنده ناشناس مشاهده شده در ۱۰ کشور با بالاترین آمار 

مهم نیست که مردم در کجا این اشیاء عجیب و غریب را در آسمان می‌بینند، داستان‌های آنها اغلب یکسان است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که رایج‌ترین توصیف از یوفو مربوط به نورهایی با شکل عجیب در آسمان است.

در ایالات متحده، کالیفرنیا در صدر فهرست مشاهده‌ی یوفو در سطح ملی قرار دارد.


ایالات متحده آمریکا با بیشترین آمار مشاهده یوفو

از زمان شروع ثبت مشاهده یوفوها، ۱۵ هزار و ۴۸۰ مورد مشاهده در سراسر این ایالت گزارش شده است. فلوریدا با ۷۸۳۵ مورد، واشنگتن با ۶۸۸۹ مورد، تگزاس با ۵۸۱۴ مورد و نیویورک با ۵۶۲۷ مورد پنج نقطه‌ی اصلی مشاهده‌ی بشقاب پرنده در این نظرسنجی بودند.

پنسیلوانیا در این فهرست رتبه ششم را به دست آورد، اما بشقاب پرنده‌ها در اینجا بیشتر از هر جای دیگری در کشور باقی ماندند و در هر «بازدید از زمین» کمتر از ۴۰ دقیقه در دید ماندند.

نیک پوپ(Nick Pope) که در مورد یوفوها برای دولت بریتانیا تحقیق می‌کرد در بیانیه‌ای نوشت: دشوار است که بگوییم آیا شاهد افزایش واقعی در مشاهده یوفوها هستیم یا خیر و حتی اگر چنین است، این به چه معناست؟ آیا گزارش بیشتر این رویت‌ها به دلیل پوشش رسانه‌ای بیشتر این موضوع است؟

گاهی ترس از باور نشدن یا مسخره شدن می‌تواند مردم را از جلو رفتن منصرف کند، اما این انگ در سال‌های اخیر به دلیل انتشار ویدیوهای مربوط به یوفو توسط نیروی دریایی ایالات متحده، علاقه کنگره ایالات متحده و افشاگری‌های متعدد دیگر درباره مشاهده یوفوها توسط افراد نظامی و همچنین دخالت دولت به شدت کاهش یافته است. تعامل در مورد این موضوع از حاشیه خارج شده و به جریان اصلی تبدیل شده که باعث می‌شود افراد بیشتری درباره مشاهدات و برخوردهای خود صحبت کنند.

کارشناسان در BonusFinder.com داده‌های مرکز ملی گزارش‌ یوفوها در ایالات متحده، کانادا و اروپا را تجزیه و تحلیل کردند. این داده‌ها، سوابق مشاهده‌ی یوفوها تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ را پوشش می‌دهد.

حتی اساتید کالج هم «مردان سبز کوچک» را می‌بینند

یک نظرسنجی جدید دیگر نشان می‌دهد که تقریبا یک پنجم دانشگاهیان از برخورد با اشیاء پرنده ناشناس(UAPs) خبر می‌دهند. از ۱۴۶۰ استاد دانشگاه که در این نظرسنجی شرکت داشتند، ۱۹ درصد ادعا کردند که خود آنها یا یکی از کسانی که می‌شناسند، یک شی پرنده ناشناس را دیده که در آسمان در حال حرکت است.

این نظرسنجی که توسط دانشگاهیان در ۱۴۴ دانشگاه ایالات متحده و در ۱۴ رشته انجام شده است، علاقه شدید برخی از باهوش‌ترین ذهن‌ها را برای کشف اسرار آسمان نشان می‌دهد. حدود ۳۷ درصد علاقه خود را به انجام تحقیقات در مورد این پدیده‌ها ابراز کردند.

به رغم اینکه این نظرسنجی‌ها میان نزدیک به ۴۰ هزار فرد دانشگاهی توزیع شد، نرخ پاسخ به آن تنها چهار درصد بود. شرکت کنندگان عمدتا مرد(۶۲%) و سفید پوست (۸۰%) بودند. در این نظرسنجی، تصورات و تجربیات آنها در مورد یوفوها و مشاهده آنها مورد پرسش قرار گرفت.

از میان رشته‌های دانشگاهی ارائه شده، علوم سیاسی، فیزیک و روانشناسی هر کدام ۱۰ درصد از پاسخ دهندگان را تشکیل می‌دادند، در حالی که مهندسی شش درصد را تشکیل می‌داد.

این پدیده‌ها می‌توانند حتی توانمندترین افراد از نظر ذهنی را گیج کنند، به طوری که از هر پنج پاسخ‌دهنده، دو نفر اعتراف می‌کنند که نمی‌توانند این مشاهدات را توضیح دهند. در مقابل، از هر پنج نفر، یک نفر این پدیده‌ها را به رویدادهای طبیعی نسبت داد و ۱۳ درصد گفتند که این پدیده‌ها کار دستگاه‌هایی با هوش ناشناخته است.

به رغم ابراز علاقه‌ی ۳۶ درصد به انجام تحقیقات در این زمینه، تنها چهار درصد در واقع این کار را انجام داده بودند. بسیاری فقدان تحقیقات موجود در این زمینه را به عنوان یک مانع ذکر کردند. در واقع، ۴۳ درصد از شرکت کنندگان ادعا کردند که اگر یک محقق معتبر در رشته خود ابتدا این کار را انجام دهد، احتمال بیشتری برای انجام تحقیقات خواهند داشت. به طور مشابه، ۵۵ درصد گفتند که اگر بتوانند بودجه خود را تامین کنند، تمایل بیشتری به انجام تحقیقات خواهند داشت.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: یافته‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دانشگاهیان ایالات متحده در سراسر رشته‌ها، مشارکت دانشگاهیان در تحقیق در مورد اشیاء پرنده ناشناس را مهم می‌دانند و ممکن است با احتیاط مایل به انجام تحقیقات در مورد این پدیده‌ها باشند، به‌ ویژه اگر دیگرانی که از نظر آنها در حوزه‌ی خود معتبر هستند، این کار را انجام دهند.

بحث‌های آزاد در مورد اشیاء پرنده ناشناس در بین دانشگاهیان می‌تواند مشارکت دانشگاهی بیشتری را در تحقیقات مرتبط با یوفوها ایجاد کند.

این مطالعه در مجله «Humanities and Social Sciences Communications» منتشر شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *