دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

آزمایش‌هایی که ناسا در کره ماه انجام خواهد داد

آزمایش‌هایی که ناسا در کره ماه انجام خواهد داد

براساس گزارش‌ها، ناسا برای کشف اطلاعاتی از فضا خود را برای ماموریت‌های ماه آرتمیس آماده می‌کند.

در اولین ماموریت بدون سرنشین آرتمیس، تیم موشک در ابتدا سیستم پرتاب فضایی ناسا و فضاپیمای Orion را آزمایش خواهند کرد. سپس این گروه ماموریت‌هایی همچون بررسی عملکرد‌های مختلف چندین ماهواره کوچک به نام CubeSats، مشاهده سیارک‌هایی که از نزدیکی زمین میگذرند و مطالعه ذرات خورشیدی که تشعشعاتی از خود منتشر می‌کنند را انجام می‌دهند.

همچنین ناسا قرار است ماه را برای یافتن منابع مفید مانند یخ آب مورد بررسی قرار دهد به همین علت چندین ماهواره برای انجام این ماموریت اختصاص داده است. افزون بر این برخی از فضاپیماها برای یافتن  مکعب یخ قمری  که ممکن است یخ آب وجود داشته باشد، به دور ماه خواهند چرخید .این فضا پیماها برای کشف یخ آب از  نقشه برداری هیدروژن قطبی قمری و لیزر‌های مادون قرمز نزدیک استفاده می‌کنند.

آژانس فضایی همچنین با شرکت‌های خصوصی برای کاوش بیشتر در ماه کار می‌کند. برنامه Commercial Lunar Payload Services (CLPS) مجموعه‌ای از ماموریت‌ها را به ماه برای آزمایش فرودگر‌ها و محموله‌های ماه ارائه شده توسط شرکت‌های تجاری انجام می‌دهد. در ژوئن ۲۰۲۲، ناسا دو آزمایش علمی را اعلام کرد که به عنوان بخشی از CLIPS ارائه خواهد شد.

جوئل کرنز، معاون مدیر اکتشاف در اداره ماموریت علمی ناسا، گفت:”دو مطالعه انتخاب شده به سؤالات علمی مهم مرتبط با ماه پاسخ خواهند داد”. اولین مورد، فرآیند‌های زمین‌شناسی اجرام سیاره‌ای اولیه را که در ماه حفظ شده‌اند، با بررسی شکل نادری از آتشفشان‌های قمری مورد مطالعه قرار می‌دهد. دومی، تأثیرات گرانش و محیط تشعشع کم ماه را بر روی مخمر، ارگانیسم مدلی که برای درک استفاده می‌شود، مطالعه خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *