کلیک/ گوگل قصد دارد در آستانه سال نو میلادی و جشنوارههای فروش ویژه Black Friday قابلیت مقایسه و ردیابی قیمت را به سیستم خرید خود اضافه کند که به شما اطلاع میدهد آیا خریدی که انجام میدهید واقعاً معاملهی خوبی بوده است یا خیر.
ابزار جدید مقایسه قیمت که Price Insights نام دارد مشخص میکند که آیا قیمت پیشنهادی بالاتر از متوسط است یا خیر و آیا میتوانید آن آیتم را در فروشگاه دیگری با قیمتی ارزانتر پیدا کنید.
علاوه بر اینها شما همچنین میتوانید محصولی را انتخاب کرده و از Google بخواهید قیمت آن را پیگیری کند، بنابراین با بیشتر شدن تخفیف میتواند به شما خبر دهد تا محصول مورد نظر خود را با کمترین قیمت خریداری کنید.
واضح است که گوگل با این حرکت برای بعضی رقبای خود دردسر درست میکند، زیرا تعدادی برنامه مستقل وجود دارد که کار مشابهی را انجام می دهند. به عنوان مثال ، برنامه CamelCamelCamel میانگین قیمت محصولات را بر روی پلتفرم آمازون پیگیری میکند (و به طور خاص) و شما را نسبت به کاهش قیمت محصول آگاه میکند، در حالی که Honey ردیابی محصول خاصی را ارائه می دهد و کوپنهای تخفیفی مرتبط را پیدا میکند.
با توجه به وضعیت همهگیری ویروس کرونا، گوگل همچنین یک ابزار اضافی به Google Shopping خود اضافه میکند: اعلانهای منتخب.
شما همچنین میتوانید اعلانهای مربوط به کالاهای حاشیهای و فروشگاهی را ببینید که خرده فروشان میتواند به شما ارائه دهند. به این ترتیب ، اگر برای خرید چیزی عجله دارید، میتوانید بهترین گزینه را با تمام اطلاعاتی که لازم دارید از گوگل دریافت کنید.