تانک ۵۰۰ را می توان یکی از محصولات استراتژیک زیرشاخه تانک از برند گریت وال دانست. خودرویی باابهت و آفرودی که در زمان رونمایی اولیه، بسیاری از رسانه های داخلی کشور چین و همچنین رسانه های بین المللی در حوزه خودرو، آن را یک رقیب چینی برای لندکروزر سری ۳۰۰ می دانستند.
در این محتوا به معرفی نسخه لوکس تانک ۵۰۰ می پردازیم. اگر تانک ۵۰۰ نسخه اسپرت را رقیبی برای لندکروزر ۳۰۰ بدانیم، پس نسخه لوکس این خودرو می تواند رقیبی برای لکسوس LX جدید باشد.
طراحی ظاهری
باید اذعان داشت که در نگاه اول، تانک ۵۰۰ استایل باابهت و گیرایی دارد؛ جلوپنجره غول آسا، که حالا در نسخه لوکس شاهد استفاده از خطوط افقی و پرتعداد کرومکاریشده برای آن هستیم، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی از بارزترین ویژگی های ظاهر این خودروست. این خودرو با ۵۰۷۰ میلیمتر طول از نسل جدید لندکروزر، سری ۳۰۰، کمی کشیدهتر و فاصله محوری آن با ۲۸۵۰ میلیمتر، دقیقاً با نمونه ژاپنی یکسان است.
در نسخه اسپرت رنگ آمیزی بدنه یکدست است و زاپاس نیز روی درِ صندوق تعبیه شده است؛ اما در نمونه لاکچری شاهد رنگ آمیزی دورنگ بدنه هستیم که بی شک محصولات میباخ مانند GLS را در ذهن تداعی می کند. رینگ های خودرو تغییر کرده و از نمونه های بزرگ تر و پرکارتر برای نسخه لاکچری استفاده شده است، همچنین زاپاس نیز برای القای هر چه بیشتر حس لوکس بودن، از روی درِ قسمت بار حذف شده است.
مشخصات آفرودی تانک ۵۰۰
تانک ۵۰۰ مانند دیگر محصولات این برند، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. همچنین این خودرو با ۲۲۴ میلیمتر فاصله از زمین، زاویه حمله ۳۰ درجه، زاویه فرار ۲۴ درجه و قابلیت غوطهوری ۸۰۰ میلیمتری در آب، از تواناییهای آفرود قابل توجهی برخوردار است.
کابین تانک ۵۰۰
داخل کابین تانک ۵۰۰ نیز مانند طراحی ظاهری آن با ویژگیهای لوکس و چشم نوازی همراه است؛ در پنل میانی داشبورد یک صفحه نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی جانمایی شده است و یک کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم آن را همراهی میکند. ترکیب رنگ کابین نیز از دیگر نقاط قوت و صد البته لوکس این خودرو محسوب میشود.
از دیگر ویژگیهای داخلی تانک ۵۰۰ نسخه لوکس نیز میتوان به اهرم دنده شیفت بای وایر (Shift By Wire) با طراحی بسیار شکیل و خاص، سیستم فرمانبر صوتی، گرمکن و سردکن تمام صندلی ها به همراه ماساژور، چوب کاری کمربند میانی داشبورد، ساعت آنالوگ بین دریچههای تهویه، استفاده از چرم بسیار باکیفیت برای تریم داخلی و کنسول میانی صندلی های عقب با یک تبلت برای انجام تنظیمات مربوط به گرمکن صندلی های عقب، سیستم تهویه، موسیقی، تنظیم نورپردازی داخل کابین و…. اشاره کرد. لازم به ذکر است این خودرو دارای سه ردیف صندلی و قابلیت حمل ۷ سرنشین است.
قوای فنی تانک ۵۰۰
در تانک ۵۰۰، برخلاف دیگر خودروهای چینی که اغلب در هر سگمنتی که باشند از پیشرانه های ۱۵۰۰ سی سی توربو بهره میگیرند، یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربو بنزینی استفاده شده است که از تکنولوژی هیبرید خفیف ۴۸ ولت هم استفاده میکند. این پیشرانه قادر به تولید ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها انتقال مییابد.
قیمت تانک ۵۰۰
گریت وال هنوز قیمت Tank 500 را اعلام نکرده است، اما با عرضه این خودرو از ماه آینده به زودی شاهد تعیین قیمت این خودروی لوکس و درخور توجه چینی نیز خواهیم بود.