طی چند هفته گذشته موج جدیدی از اعتراضات علیه شرکت سامسونگ و گوشیهای تاشو گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ به راه افتاده است. معترضان در شبکههای اجتماعی مختلف با انتشار تصاویری از صفحه نمایش معیوب گوشیهای خود مدعی شدهاند که این مدل گوشیها از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و نمایندگیهای مجاز سامسونگ هم تنها با پرداخت هزینههای سرسامآور وظیفه تعمیر و رفع مشکل را برعهده میگیرند. با شهر سختافزار همراه باشید.
به نظر میرسد که تعداد زیادی از مشتریان شرکت سامسونگ در کشور لهستان قصد شکایت از این شرکت به دلیل کیفیت بسیار پایین گوشیهای تاشو Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip را دارند. به گفته آنها لایه محافظ نصب شده بر روی صفحه نمایش گوشیهای تاشو سامسونگ در مدتزمان کوتاهی خراب میشود.
مسئله دوم که تا حد زیادی به مورد اول مربوط میشود این است که مراکز تعمیر گوشیهای سامسونگ در کشور لهستان تمایلی به رفع این مشکل ندارند مگر آنکه از طریق رسانههای اجتماعی و تهدید به انتشار تصاویر مربوط به گوشی، تحتفشار قرار بگیرند.
در گزارشهای منتشر شده توسط کاربران همچنین اعلام شده که حتی در صورت یافتن یک مرکز تعمیر مجاز برای رفع مشکل گوشیهای تاشو گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، این روند ممکن است به چند روز زمان نیاز داشته و در این مدت سامسونگ هیچ راهحل جایگزینی در اختیار شما قرار نمیدهد. علاوه بر این پیش از دریافت گوشی معیوب از مشتریان خواسته میشود که تمام دادههای موجود بر روی گوشی را حذف کنند.
واکنش سریع سامسونگ به مشکل
شعبه اروپایی سامسونگ در لهستان سریعاً به موج اعتراضی مشتریان این شرکت در شبکههای اجتماعی واکنش نشان داده و با انتشار بیانیهای اعلام کرده است که کاربران میتوانند پس از مشاهده مشکل در صفحه نمایش و جداشدن لایه محافظ به یکی از مراکز مجاز خدمات سامسونگ مراجعه کرده و گوشی خود را بهصورت رایگان تعمیر کنند.
با وجود این صحبتها، به نظر میرسد که واقعیت طور دیگری است و اغلب نمایندگیهای مجاز تعمیر گوشیهای سامسونگ از ارائه خدمات رایگان به مشتریان اجتناب میکنند.
طبق اعلام تعمیرکنندگان گوشیهای سامسونگ، گارانتی یک ساله مدلهای قدیمی گوشیهای گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ اکنون به پایان رسیده و مشتریان برای تعمیر صفحه نمایش این گوشیها باید هزینه هزار دلاری آن را پرداخت کنند.
این در حالی است که برخی کاربران از افزایش هزینه تعمیر صفحه نمایش گوشی تا ۲ هزار دلار خبر میدهند.
مسیر اشتباه در نقشه راه سامسونگ
سامسونگ مدتی قبل از نقشه راه چند سال آینده خود خبر داد و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ حداقل نیمی از درآمد مرتبط با فروش گوشیهای هوشمند این شرکت قرار است از طریق گوشیهای تاشو تأمین شود.
با در نظر گرفته مشکلات پیش آمده برای گوشیهای تاشو این شرکت، میتوان گفت که این هدف بیش از حد بلندپروازانه و غیرمعقول است. علاوه بر این مشکلات، مسئله قیمتگذاری این گوشیهای تاشو گرانقیمت وجود دارد.