جیپ گرند واگونیر بازسازیشده جدیدترین محصول به سبک رستومود (Restomod) است که ظاهری کلاسیک دارد، اما مشخصات فنی بالایی را ارائه می دهد.
شاخه رستومود (Restomod) در صنعت خودروسازی بخشی است که کمپانی ها یا افراد، خودروهای کلاسیک ماندگار را بازسازی می کنند، اما این نوع از بازسازی تفاوت زیادی با بازسازی های معمولی دارد. در این سبک از بازسازی ظاهر کلاسیک یک خودرو حفظ می شود، اما تا جای ممکن در بحث فنی و تکنولوژی از آخرین دستاوردهای مهندسی خودرو استفاده می شود. رستومود خودروهای کلاسیک ماندگار حالا تبدیل به شاخه ای شده است که بسیار طرفدار دارد و کمپانی های سفارشی ساز زیادی به سمت این شاخه رفته اند. خودروی مورد نظر در این مقاله توسط یک تیم در آستین تگزاس ایالات متحده آمریکا بازسازی شده است که این خودرو ظاهر دلفریب جیپ گرند واگونیر کلاسیک را در بدنه دارد اما در باطن، یا همان مشخصات فنی، ویژگی هایی مدرن را در این خودرو میبینیم.
تغییر شاسی در جیپ گرند واگونیر بازسازیشده
بسیاری از کمپانی های بازسازیکننده خودرو در سبک رستومود به تغییر پیشرانه و ویژگی های فنی تعلیق بسنده می کنند، اما کمپانی Vigilante فراتر از این تغییرات رفته است و با اسکن کامل بدنه یک شاسی جدید را برای این خودرو طراحی کرده اند. ساخت یک شاسی جدید برای جیپ گرند واگونیر بازسازیشده باعث می شود علاوه بر داشتن استحکام بیشتر در این خودرو، مهندسی مدرن تری را در این خودرو داشته باشیم. همچنین تغییر شاسی این امکان را به تیم فنی Vigilante می دهد تا قطعات مدرن را به راحتی به این جیپ اضافه کنند.
تغییرات فنی در جیپ گرند واگونیر بازسازیشده
همان طور که اشاره شد، با تغییر شاسی، انجام تغییرات فنی دیگر راحت تر می شود و در همین راستا کلیپرهای ترمز ۶ پیستونه Baer را در این خودرو میبینیم و فنرها و دمپرهای ایباخ و فاکس هم به این خودرو اضافه شده است تا از نظر ترمز و تعلیق، شاسی بلند مدرنی را داشته باشیم.
جیپ گرند واگونیر بازسازیشده قیمت پایه ۲۹۵ هزار دلاری دارد و با سه پیشرانه V8 متفاوت HEMI قابل سفارش است. پیشرانه پایه نهایت قدرت ۴۸۵ اسب بخار را دارد که در مدل های SRT دیده بودیم. پیشرانه میانی، نهایت قدرت ۷۰۷ اسب بخار را تولید می کند که به عنوان موتور هلکت شناخته می شود و قوی ترین پیشرانه نهایت قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار را دارد که برای داشتن آن باید ۲۵ هزار دلار مبلغ بیشتری را بپردازید.