ویجیاتو/ اینفینیتی وارد اخیرا بدون سر و صدا پیشتیبانی از فریم ریت ۱۲۰ را به بازی Call of Duty: Warzone روی ایکس باکس سری ایکس اضافه کرده است. با این حال به نظر می‌رسد چنین اتفاقی برای پلی استیشن 5 نیوفتاده است؛ اما چرا؟

به نقل از گیمینگ بولت، وارزون روی ایکس باکس سری ایکس فریم ریت ۱۲۰ را هدف قرار داده و حین بازی هم در گستره ۱۰۰ تا ۱۲۰ قرار دارد. این یعنی عملکرد بازی روی سری ایکس دارای پایداری بسیار خوبی است.

اما نکته جالب و احتمالا عجیب این است که چنین پشتیبانی در کنسول پلی استیشن 5 وجود ندارد. بازیکنان وارزون روی پلی استیشن 5 حتی در حالت Performance Mode هم نهایتا با فریم ریت ۶۰ مواجه می‌شوند. گفته می‌شود دلیل این مسئله مشکلات و دشواری‌هایی است که قابلیت Backward Compatibility کنسول دارد.

از آنجا که بازی Call of Duty: Warzone در ابتدا از نظر فنی یک بازی مخصوص پلی استیشن 4 بود، انتظار می‌رفت توسعه‌دهندگان اکنون روی پلی استیشن 5 تمرکز کنند و بهترین قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

اما به نظر می‌رسد این نخستین باری نیست که پلی استیشن 5 چنین مشکلاتی ایجاد می‌کند. چندی پیش هم مشخص شد عنوان Rocket League روی ایکس باکس سری ایکس از فریم ریت ۱۲۰ پشتیبانی می‌کند اما روی پلی استیشن 5 نه. توسعه‌دهندگان راکت لیگ اعلام کرده‌اند این مسئله تقصیر ابزار Backward Compatibility پلی استیشن 5 است.

تازه بازی Star Wars: Squadrons هم دقیقا چنین تفاوتی میان نسخه ایکس باکس و پلی استیشن دارد. باید دید در ادامه واکنش سونی به این مسئله چه خواهد بود. در هر حال دارندگان پلی استیشن جدید انتظار بهترین عملکردها و قابلیت‌ها را دارند و وجود چنین مسائلی می‌تواند حسابی آنان را ناامید کند.

لازم به ذکر است که نسخه جدید کال آو دیوتی یعنی Call of Duty: Black Ops Cold War چند روز پیش رسما عرضه شد و روی همه کنسول‌های نسل جدید از فریم ریت ۱۲۰ پشتیبانی می‌کند.