دیجیزا/ بر اساس تحلیل جدید منتشر شده از سوی دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، بازی Demon’s Souls Remake با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ اجرا نخواهد شد و به گونهای بنچمارکی که برای مخاطبین بازیهای ویدیویی به یک استاندارد به عنوان نسل بعدی تلقی میشود (۴K و ۶۰ فریم) را از دست خواهد داد.
بسیار سخت است که تصور کنیم برروی پلیاستیشن ۵ بازی زمان عرضهی با کیفیتتری سبت به اثر جدید بلوپوینت (Bluepoint) یعنی Demon’s Souls Remake وجود دارد. با این حال اگرچه از نظر جزئیات، نورپردازی و کیفیت بافتها عملکرد خارقالعادهای از خود به نمایش گذاشته است اما آیا از نظر اجرا میتواند فراتر از استانداردهای نسل بعدی عمل کند؟ بر اساس تحلیل جدید انجام شده توسط دیجیتال فاندری، بازی با کیفیت ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود و بنچمارک ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه را از دست خواهد داد.
همانطور که بالا اشاره کردیم این بررسی کامل از سوی دیجیتال فاندری منتشر شده است که به طور کامل تیلر گیمپلی Demon’s Souls Remake را مورد تحلیل و موشکافی قرار داده است. در این بررسی تمامی موارد از جمله ریتریسینگ، افت فریم (که در این مورد هیچ افت فریمی وجود نداشت و مقایسههایی با نسخهی اصلی انجام میشود.
به طور کلی نتیجهی بررسیهای دیجیتال فاندری بسیار مثبت بود و این نمایش را به طرز چشمگیری موفقیت آمیز تلقی کرد اما در کنار این به رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ نیز اشاره شد. همچنین آنها متذکر شدند که احتمال در رویداد پلیاستیشن این گیمپلی با “حالت کارایی” اجرا شد که نرخ فریم بهتری را ارائه میدهد و دیجیتال فاندری باور دارد که یک “حالت بصری” نیز وجود خواهد داشت که یک تجربهی ۴K با نرخ فریم ۳۰ را برای بازیباز به ارمغان میآورد.
البته این موضوع نیز ارزش ذکر را دارد که قضاوت از روی یک تریلر کافی نیست و ممکن است بازی نهایی بسیار متفاوت باشد. اگرچه تمامی بررسیهای دیجیتال فاندری معتبر و دقیق است اما خود این وبسایت متذکر شد که احتمال دارد در نسخهی نهایی تغییرات مثبت یا منفی اعمال شود. سوال اصلی که پیش میآید این است که آیا رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ برای نسل بعدی کافی است؟ مطمئناََ تنها این دو مورد در بازیهای ویدیویی حرف اول و آخر را نمیزنند بلکه کیفیت بافتها، انیمیشن، جزئیات، نورپردازی، ریتریسینگ موجود و موارد بسیار دیگری وجود دارد که فشار زیادی برروی پردازندهی گرافیکی وارد میکنند و به همین دلیل شاید دستاورد رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ با وجود تمامی آن موارد دیگر غیرممکن باشد.
در سالهای اخیر پلیاستیشن و مدیر آن تاکید بسیاری برروی این موضوع داشتهاند که هدفشان انتقال به نسل بعد است اما با این حال ۳ انحصاری از فهرست آنها به بازیهای میاننسلی بدل گشتند که البته یکی از آنها پلتفرمر است و پردازش شدید گرافیکی را طلب نمیکند. باید دید که در ادامهی نسل چه پیش میآید اما اگر در ابتدای نسل عناوین نتوانند به طور همزمان رزولوشن، نرخ فریم و کیفیت موارد مختلف درون بازی را حفظ کنند مطمئناََ در ادامهی نسل و با پیشرفت بیشتر کیفیت بازیها، سختافزار کنسولهای نسل بعدی قدرت اصلی خود را از دست خواهند داد.
حوالی رویداد اول پلیاستیشن در ماه ژوئن پایین تریلر رسمی بازی و در قسمت توضیحات نوشته شده بود که این اثر شامل دو حالت گرافیکی خواهد شد تا بازیبازان گزینهی مورد علاقهی خود را انتخاب کنند. اولین حالت گرافیکی برروی کیفیت بصری تمرکز دارد در حالی که حالت دوم نرخفریم را اولویت قرار میدهد. افکتهای سایه و ریتریسینگ نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند که احتمالاََ با انتخاب حالت نرخفریم از بازی حذف خواهند شد. در هر صورت باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر باشیم.