فورد روز گذشته از سرمایه گذاری ۵/ ۳میلیارد‌دلاری برای ساخت کارخانه باتری جدید در مارشال، میشیگان خبر داد. این مرکز باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) تولید می‌کند که علاوه بر باتری نیکل کبالت منگنز (NCM) که در حال حاضر ارائه می‌‌کند، دومین باتری شیمیایی را عرضه خواهد کرد. فناوری جدید باتری باید به کاهش هزینه‌‌ها برای مصرف‌‌کنندگان کمک کند و خودروهای برقی فورد را دردسترس‌تر کند.
 
این کارخانه تا سال ۲۰۲۶ تولید خود را آغاز نخواهد کرد. بااین‌حال، فورد نصب باتری‌های جدید را در موستانگ Mach-E در اواخر امسال و F-۱۵۰ لایتنیگ از سال ۲۰۲۴ با هدف کاهش انتظار آغاز خواهد کرد. این خودروساز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این محصول ارائه نکرده است. از سال ۲۰۱۹، فورد ۶/ ۱۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای برقی و باتری در ایالات متحده را اعلام کرده است. این خودروساز امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۳ به نرخ تولید سالانه ۶۰۰هزار دستگاه خودروی برقی در سراسر جهان و تا پایان سال ۲۰۲۶ به دو میلیون دستگاه برسد. فورد معتقد است بومی‌سازی و تنوع بخشیدن به زنجیره تامین در کشورهایی که خودروهای برقی تولید می‌کند، قیمت و در دسترس بودن محصولات آنها را بهبود می‌بخشد.