شرکت سینگر که از فعالان حوزه بازسازی و بهبود خودروهای قدیمی پورشه است، در آخرین تلاش خود از یک دستگاه ۹۱۱ جدید با نام توربو اِستادی (Turbo Study) رونمایی کرد. از لحاظ ظاهری، سینگر ۹۱۱ توربو اِستادی ترکیبی از مدل اورجینال ۹۶۰ و ۹۶۴ توربو است و به‌خوبی می‌تواند حس گذشته این خودرو را به بینند خود القا کند.

سینگر روی پروژه ۹۱۱ توربو کار می‌کند
سازنده این مدل تنها به تغییرات ظاهری بسنده نکرده و همان‌گونه که از نامش پیداست، سیستم توربو و موتور تخت ۶ سیلندر هواخنک آن را هم توسعه و بهبود داده است. این موتور که به‌صورت اختصاصی برای شعبه آمریکای شمالی پورشه موتوراسپرت ساخته شده، به توربوشارژ دوگانه و تلف‌گاه (wastegate) الکترونیکی مجهز گشته است. اینترکولرهای آب به هوای این خودرو کاملا مخصوص سینگر هستند. ورودی‌های آبششی کنار اسپلیتر هم وظیفه انتقال هوای خنک به درون موتور را برعهده دارند.

قدرت خروجی این موتور ۴۵۰ اسب بخار انگلیسی (bhp) اعلام شده است. سینگر وعده داده که در آینده مدل‌های قوی‌تر هم توسعه داده خواهند شد. جعبه‌دنده این خودرو یک واحد ۶ سرعتی دستی است که قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد؛ درعین‌حال، سینگر اعلام کرده که نسخه چهارچرخ محرک این خودرو نیز براساس پروژه بازسازی ۹۱۱ کلاسیک AWD اِستادی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، انجام خواهد شد. برای تحمل بهتر انتقال وزن ناشی از محل قرارگیری توربو، فنربندی اینبار نرم‌تر خواهد بود اما سینگر اعلام کرده که طبق رسم همیشگی خود، این ویژگی هم طبق میل مالکان قابل تغییر خواهد بود.

دقت و ظرافت در ساخت ۹۱۱ توربو اِستادی
ریشه اصلی مدل توربو اِستادی به نسل ۹۶۴ پورشه ۹۱۱ بازمی‌گردد؛ اما سینگر برای ساخت بدنه این خودرو از فیبرکربن استفاده کرده است و تنها درها را از جنس اصلی‌شان می‌سازد. ازنظر ظاهری نیز این مدل بیشتر از دیگر پروژه‌های سینگر یادآور ۹۱۱ توربو ۹۳۰ است؛ چراکه بیشتر بخش‌های بدنه بدون تغییر باقی مانده‌اند.

سازنده برای حفظ هرچه بیشتر اصالت طراحی، المان‌های جدید را با ظرافت و هماهنگی به آن اضافه کرده است تا این خودرو مانند نسخه‌های DLS و ACS هویتی جدید به خود نگیرد. برای نمونه، داخل چراغ‌های اصلی و راهنمای جلو به لطف فناوری LED کوچک‌تر شده است اما این تغییر به‌گونه‌ای صورت گرفته که خیلی محسوس نباشد و بینند را از هویت اصلی خودرو دور نکند. نمونه دیگر هم چاک آبششی گوشه اسپلیتر هستند.

بخش درونی توربو اِستادی هم باطرافت تمام کار شده است تا به‌خوبی حس دهه هشتاد میلادی ۹۱۱ ۹۳۰ را بدهد. همانطور که در تصاویر مشخص است، سینگر اولین نسخه تولیدی این خودرو را به چرم به رنگ «ماسه مالیبو»، قطعات خشک چوبی و فرمان همیشگی ۹۱۱ توربو مزین کرده است. پشت فرمان هم همان چینش آشنای ۵ دایره دیده می‌شود که به چراغ‌های پس‌زمینه سبزرنگ (که آن‌ها هم الهام گرفته از نسخه اصلی هستند) مجهز شده‌اند.

قیمت و عرضه
سینگر هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت این مدل رائه نکرده است؛ اما احتمال می‌رود این رقم از چیزی حدود ۷۵۰ هزار دلار آمریکا (بدون درنظر گرفتن مالیات) شروع شود. تولید نسخه بازسازی‌شده توربو هم مانند نسخه بازسازی‌شده ۹۱۱ کلاسیک پیش خواهد رفت و برخلاف مدل DLS، به‌شکل تولید محدود عرضه نخواهد شد. مانند سایر خودروهای سینگر، توربو اِستادی هم تا زمان رونمایی رسمی در فستیوال سرعت گودوود که در ماه ژولای سال جاری میلادی برگزار می‌شود، تحت بررسی و توسعه هرچه بیشتر قرار خواهد گرفت.