Paused…

  • آهنگ‌هاي خاطره انگيز Detroit Become Human

  • آهنگ‌هاي خاطره انگيز Detroit Become Human

  • آهنگ‌هاي خاطره انگيز Detroit Become Human

مجله سفید/  به عنوان یک گیمر که بیشتر زندگی‌اش را جلوی مانیتور یا تلویزیون گذرانده و بعضی از عمیق‌ترین تجربه‌های احساسی و دراماتیک زندگی‌اش را با ویدئوگیم‌ها گذارنده آهنگ گیم برایم خیلی مهم است. البته شاید مثل بعضی گیمرهای دیگر نباشم که حاضر نیستند به موسیقی گوش بدهند مگر این که برای گیم مشخصی باشد، ولی اهمیت موسیقی برای ویدئوگیم را درک می‌کنم. موسیقی گیم همانقدر مهم است که گرافیک و استایل هنری‌اش. چون  همانقدر هم در فضاسازی تأثیر دارد.

در لیستی که در ادامه می‌آید قرار است به موسیقی به‌یادماندنی و خاطره انگیز گیم اشاره کنیم. چند آهنگ گیم که برای گیمرها جایگاه ویژه‌ای دارند اما درضمن شنیدنشان فارغ از این که به کدام گیم مربوطند یا شنونده گیمر هست یا نه، لذت‌بخش است.

Detroit Become Human

همانطور که احتمالاً می‌دانید بازی سه شخصیت مختلف دارد. کارا، کانر و مارکوس هر کدام تم مخصوص خود و تیم کامپوزر موسیقی مخصوص به خود را دارند. برای همین موسیقی هر شخصیت متفاوت است. این موضوع در گیم‌پلی هم نقش حیاتی دارد. طی بازی روایت مدام بین این سه شخصیت در رفت‌وآمد است. موسیقی به شما کمک می‌کند یک بار دیگر و به راحتی در نقش شخصیتی که مدتی پیش ترکش کرده‌اید فرو بروید.

تم کارا (Kara Theme) پر از اضطراب است. سازهای زهی به خصوص چلو این حس را به خوبی نشان می‌دهد. کارا مدام در حال فرار است. حس وحشت از گرفتار شدن به طور خاص در تم او مشهود است.

 تم مارکوس (Markus Theme) قرار است شخصیتی انقلابی را به تصویر بکشد که انتخاب‌های سختی می‌کند. برای همین پیانو و ووکال اینجا نقش عمده‌ای دارد. مارکوس در ضمن از هر سه شخصیت دیگر داستان غم‌انگیزتر ولی باثبات‌تری دارد. این موضوع هم در تم مشخص است.

 تم کانر (Conner Theme) ولی قرار است تضاد درونی شخصیت را نشان دهد. کانر بین وفاداری‌اش به هنک و به سازندگانش گیر کرده است. موسیقی الکترونیکی تم کانر به بالا بردن حس اضطرار انتخاب کمک می‌کند. موسیقی الکترونیکی تم کانر در ضمن یادآور بلید رانر هم هست. اشاره‌ای که احتمالاً برای بازی‌ای که تا این حد فیلیپ کی دیکی است آگاهانه است.