دیجیزا/ طبق گزارشاتی که به تازگی از سوی منابع معتبر به اشتراک گذاشته شده است، به نظر میرسد بازی Unity عملکرد فوقالعادهای را برروی کنسول قدرتمند نسل نهمی شرکت مایکروسافت به نمایش میگذارد. در ادامه همراه ما باشید تا به جزئیات تکمیلی این موضوع بپردازیم.
در سال ۲۰۱۴ بود که شرکت یوبیسافت (Ubisoft) یکی از حاشیهسازترین نسخههای فرنچایز اساسینز کرید را تحت عنوان Unity منتشر کرد. اثری که طولی نکشید به نماد جدید باگ در صنعت بازیهای ویدئویی تبدیل شود. این اثر به قدری پولیش نشده و غرق در باگ بود که توسعهدهندگان آن تصمیم گرفتند به عنوان عذرخواهی از طرفداران، بستهی الحاقی بزرگ آیندهی این بازی را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهند.
اما موضوع به همینجا ختم نمیشد. بازی Unity در زمان انتشار خود علاوه بر باگهای فراوان، عملکرد فنی بسیار ضعیفی را نیز برروی هردو کنسول نسل هشتمی اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ به نمایش میگذاشت. اگرچه مطمئناً بخش اصلی این مشکلات نیز به دلیل دست بالا گرفت سختافزار کنسولهای نسل هشتمی از سوی استودیوی یوبیسافت مونترآل (Ubisoft Montreal) بود که میتوان این موضوع را از گرافیک بالای بافتها و جمعیت بیسابقهی NPC (مخفف non-player character به معنای شخصیتهای غیر قابل کنترل)های موجود در نقشهی بازی متوجه شد.
اما استودیوی یوبیسافت مونترآل با پشتیبانی شبانه روزی و قدرتمندی که از این اثر داشت، در نهایت توانست علاوه بر رفع اکثر باگهای موجود در بازی به عملکرد فنی مناسبی نیز برروی هر دو کنسول نسل هشتمی دست پیدا کند.
حال طبق بررسیهایی که به تازگی دیجیتال فاندری (Digital Foundry) در رابطه با بازی Unity انجام داده، این گروه با انتشار یک ویدئو در کانال رسمی یوتیوب خود از نحوهی اجرای این اثر برروی کنسول اکسباکس سری اکس، اعلام کردهاند که سرانجام کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت توانسته است رویای اجرای بازی Unity به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه برروی کنسولهای بازی را به حقیقت تبدیل کند.
طبق ویدئوی تحلیل فنی اجرای بازی Unity برروی کنسول اکسباکس سری اکس، کنسول پرچمدار شرکت مایکروسافت قادر است که این عنوان را با رزولوشن ۱۰۸۰ و به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه بدون کوچکترین افتی حتی در سنگینترین لحظات به اجرا در بیاورد. اگرچه در اینجا خبر ناراحت کنندهای نیز برای بازیبازانی که قصد تجربهی این اثر برروی کنسول نسل نهمی خود را دارند نیز وجود دارد.
همانطور که گفته شد بهروزرسانیهای فراوانی برای بازی Unity به جهت رفع مشکلات فنی این اثر منتشر شد. در یکی از این بهروزرسانیها نرخ فریم متغیر بازی (که در ابتدا با این هدف در بازی Unity قرار داده شده بود که کنسولهای نسل هشتم در صورت امکان بتوانند اثر مذکور را بیش از ۳۰ فریم بر ثانیه نیز به اجرا در بیاورند اما هیچوقت نتوانستند حتی به ۳۰ فریم پایدار برسند) به نرخ فریم ثابت برروی ۳۰ تغییر کرد. این موضوع به آن معناست که هماکنون آخرین نسخهی موجود از بازی Unity به علت اعمال این محدودیت قادر نخواهد بود حتی در صورت توان سختافزاری کنسول نیز بالاتر از این فریم ریت را به نمایش بگذارد.
به همین دلیل تنها بازیبازانی قادر به تجربهی ۶۰ فریم بازی خواهند بود که نسخهی فیزیکی بازی را در گذشته تهیه کرده باشند و بهروزرسانی آخر آن را نیز برروی کنسول نسل نهمی خود دریافت نکنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که استودیوی یوبیسافت مونترآل در آینده بهروزرسانی کوچکی را برای نسخهی کنسولهای نسل نهمی بازی منتشر کند که این محدودیت را دوباره برداشته تا کنسولهای نسل نهمی بتوانند از حداکثر توان خود در اجرای بازی Unity بهره ببرند.
کنسولهای نسل نهمی اکسباکس سری اکس و اس در تاریخ ۲۲ آبان (۱۲ نوامبر) به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.