مرسدس بنز 300SL که از آن به عنوان اولین سوپراسپرت جهان نیز یاد می‌شود. در حراجی «RM Sotheby» به رقم خیره کننده 6.825 میلیون دلار آمریکا (معادل 183 میلیارد تومان با دلار 27000 تومانی) به فروش رسید.

در این حراجی بیش از 78 خودرو مختلف به فروش رسید.

این حراجی یکی از مشهورترین‌ها در بین حراجی‌های خودرو است و عموما بهترین خودروها در آن به حراج گذاشته می‌شود.

مرسدس بنز 300SL در نسخه با بدنه آهنی قیمتی بین 800 هزار تا 2 میلیون دلار دارد.

نسخه به حراج گذاشته شده از نوع آلومینیومی بوده که تعداد انگشت شماری از آن تولید شده است.

مرسدس از این بدنه آلومینیوم در مدل‌های مسابقه‌ای خود استفاده کرده است.

دومین خودروی گران قیمت این حراجی دویزنبرگ مدل J تولید سال 1931 است که به رقم 3.4 میلیون دلار به فروش رسید.

یکی از فراری های جنجالی که در این حراجی شرکت کرد یک دستگاه دیتونا اسپایدر یا همان 365 GTS/4 مدل سال 1971 میلادی است.

این فراری پیشنهاد 2.175 میلیون دلاری داشت اما مالک حاضر به فروش با این رقم نشد.

دو کالکشن از خودروهای فراری و پورشه نیز به حراج گذاشته شد که به ترتیب برابر با 7.1 میلیون دلار و 9.45 به فروش رسید.

در پایان مراسم 72 دستگاه از 78 دستگاه حاضر در حراجی به فروش رسید که مجموع آن به رقم خیره کننده 43 میلیون دلار می‌رسد.

مرسدس 300 SL در مدل کوپه تنها 1400 دستگاه تولید شده است و امروزه انتظار می‌رود که در حدود 1200 تا 1100 دستگاه آن موجود باشد.

مرسدس با تعویض پنل‌های بدنه به آلومینیوم و حذف شیشه ها و استفاده از شیشه‌های پلاستیکی توانست وزن 300 SL را در حدود 100 کیلوگرم کاهش دهد.

با چند تغییر فنی از جمله تغییر نسبت دیفرانسیل عقب به 3.42، تعلیق اسپرت و تغییراتی در موتور خودرو، حداکثر قدرت خروجی به 215 اسب بخار می‌رسید.

در نتیجه این تغییرات مرسدس یک رقیب قابل برای خودروهای اسپرت آن زمان از جمله استون مارتین DB3S، مازراتی A6GCS، فراری 750 مونزا و 250 GT داشت.