دیجیزا/ مسئولان توئیتر در تلاش هستند تا قابلیت گپ صوتی گروهی را به این شبکه اجتماعی اضافه کنند.
توئیتر آزمایش Spaces، ویژگی جدید خود را برای صوت لایو آغاز کرده است. این آزمایش می‌تواند نحوه تعامل کاربران در شبکه اجتماعی را به میزان قابل توجهی تغییر دهد،  در حال حاضر این ویژگی فقط یک آزمایش کوچک است و تنها برای تعداد کمی از کاربران در دسترس است.

آزمایش Spaces، که تا حد زیادی با برنامه اجتماعی Clubhouse مقایسه شده است، نوعی اتاق گفت و گوی مجهز به صدا در توئیتر است. کاربران می‌توانند “فضایی” ایجاد کنند که دنبال کننده‌های آن‌ها بتوانند برای شرکت در مکالمه به آن‌ها بپیوندند. اما ویژگی بد این آزمایش این است که هر کسی در توئیتر می‌تواند مکالمه را گوش دهد، اگرچه فقط میزبان می‌تواند کنترل کند که چه کسی صحبت می‌کند.

توئیتر برای راحتی کاربران خود ایموجی هایی را هم به این ورژن اضافه کرده است، بنابراین کاربران می‌توانند مکالمه خوبی با یکدیگر داشته باشند. توئیتر همچنین قصد دارد رونویسی‌های خودکار را برای دسترسی بیشتر به این ویژگی اضافه کند.

خطر محدود شدن، ویژگی جدید توئیتر را تهدید می‌کند!
در رابطه با این ویژگی بحث‌های زیادی شده است و همچنان می‌تواند بحث برانگیز باشد. برنامه Clubhouse، یک برنامه صوتی محبوب در بین شرکت های فناوری آمریکایی است که به دلیل نقض قوانین مادر با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده است؛ موضوعی که توئیتر هم می‌تواند درگیر آن شود. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که توئیتر برای حل این مشکلات از ویژگی تست اولیه استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید نسخه اولیه Spaces قبل از اینکه به طور گسترده‌ در دسترس همه کاربران قرار گیرد، برای گروه محدودی از افراد باز خواهد شد.