ظاهرا، هنوز میتوان خودروهای بنزینی و غیر هیبریدی را قابل رقابت با مدلهای تمام برقی دانست. به تازگی پورشه ۹۱۱ توربو S لایت ویت توانسته است مسیر ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) را در زمان ۹/۹ ثانیه طی کند و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲/۱ ثانیه داشته باشد. این عملکرد برتر از کونیگزگ رگرا RS فراری لافراری، پاگانی زوندا R و نزدیک به تسلا مدل S پلد است. احتمالا، ۹۱۱ توربو S لایت ویت میتواند در زمانی کمتر از یک ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت برسد.
پکیج آپشنهای لایت ویت (سبک وزن) برای پورشه ۹۱۱ توربو S، حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. آستانه قیمت این خودرو با امکانات استاندارد، ۲۰۸ هزار دلار است. پورشه ۹۱۱ توربو S لایت ویت علاوه بر کاهش وزن ۳۶ کیلوگرمی، آپشنهای شبیه به ۹۱۱GT3 دارد و توانایی عالی برای رانندگی در پیست ارائه میکند.
پورشه ۹۱۱ توربو S لایت ویت، شیشههای سبکوزن و صندلیهای فیبرکربن دارد. این خودرو فاقد صندلی عقب و عایقکاری مرسوم در خودروهای جادهای پورشه است. سیستم تعلیق ۹۱۱ توربو S لایت ویت نیز، قابلیت کاهش ارتفاع به میزان یک سانتیمتر پایینتر از ۹۱۱ توربو S استاندارد دارد.
یکی از مهمترین امکانات ۹۱۱ توربو S لایت ویت، سیستم دو دیفرانسیل با تنظیمات هوشمند برای شتابگیری عالی و کنترل هرزگردی چرخها است. این خودرو از پیشرانهی ۳/۷ لیتر ۶ سیلندر تخت با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر همراه جعبهدندهی ۸ سرعتهی اتوماتیک استفاده میکند.
دستگاههای الکترونیکی C&D، شتاب گرانش ۹۱۱ توربو S لایت ویت هنگام مانورهای تند را ۱/۱۲ جی محاسبه کردهاند. این عدد با تایرهای استاندارد ثبت شده واحتمالا با لاستیکهای گرمشده و مخصوص پیست، بالاتر خواهد بود.
روی کاغذ، ۹۱۱ توربو S لایت ویت با آستانه قیمت ۲۱۸ هزار دلار، بسیار گران به نظر میرسد؛ اما سوپراسپرتهایی با عملکرد مشابه مثل فراری SF90 هم قیمتی بالاتر و نزدیک به ۶۲۰ هزار دلار دارند. از سویی دیگر، تسلا مدل S پلد هم میتواند با قیمت ۱۳۰ هزار دلار، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مشابه ۹۱۱ توربو S لایت ویت داشته باشد؛ اما این خودرو برقی هرگز مناسب رانندگی در پیست نبوده است و توانایی مانور سریع مشابه پورشه ندارد.