مسابقات رالی قهرمانی جهان وارد عصر الکتریکی شده و هیوندای موتور اسپورت نیز در آستانه شروع فصل جدید مسابقات از محصول مسابقهای خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. خودروی جدید کرهایها با نام i20 N Rally1 2022 edition شناخته میشود و برای استفاده از قوای محرکه در فرایندی کاملاً جدید توسعه یافته است. پیشرانه الکتریکی و جدید ۱۰۰ کیلوواتی این خودرو با یک نیروگاه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی همکاری خواهد کرد. این پیشرانه درونسوز تنها بخشی است که از مدل مسابقهای سال ۲۰۲۱ به عاریت گرفته شده و باقی بخشها کاملاً جدید هستند.
پیشرانه الکتریکی محصول شرکت کریسیل الکتریکس بوده و قدرت ۱۳۴ اسبی آن باعث میشود خروجی ترکیبی خودروی موردبحث به حدود ۵۰۰ اسب بخار برسد. رانندگان در مسابقه باید از بوست الکتریکی در هر مرحله از رالی استفاده کنند. انرژی مدنظر هم از طریق ترمزهای احیا شونده به باتری بازخواهد گشت. این افزایش قدرت موقتی با فشار پدال گاز قابل استفاده بوده و همچون گذشته خودروها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.
درست همانند دیگر خودروهای رالی ۱، محصول مسابقهای هیوندای در فصل ۲۰۲۲ از گیربکس ۵ سرعته سادهتر استفاده خواهد کرد. همچنین قوانین مسابقات رالی قهرمانی جهان در فصل جدید روی سیستم تعلیق هم اثر گذاشته و این بخش از خودروها پیچیدگی کمتری دارند زیرا بازه حرکتی چرخ ها کاهش یافته و میبایست از دامپرها و میلههای ضد لغزش سادهتری استفاده شود.
i20 N Rally 1 2022 edition حدود ۷۰ کیلوگرم سنگینتر از مدل قبلی است که دلیل آن قطعات بیشتر قوای محرکه هیبریدی بوده است. همچنین دیگر اجازه استفاده از خنک کننده ترمز مایع و مجازی ورودی هوای پنهان وجود ندارد. اگرچه ظاهر این خودرو آشنا به نظر میرسد اما جدیدترین محصول هیوندای موتور اسپورت دارای شاسی فریم فضایی فولادی و کاملاً جدیدی است که ایمنتر از قبل نشان میدهد.
پشت فرمان این خودرو تیری نویل و اوت تاناک به عنوان رانندگان فول تایم خواهند نشست و سومین خودرو هم توسط دنی سوردو و اولیور سولبرگ هدایت خواهد شد. فصل جدید مسابقات رالی قهرمانی جهان شامل ۱۳ مرحله بوده و از بیستم ژانویه با رالی مونتکارلو استارت خواهد خورد.